2009-10-09

Fredag idag då!

Jag har kommit fram till en sak. Social samvaro är en viktig del i mitt liv och det har jag vetat länge. Ja, ända sedan jag var liten egentligen. Lekte i stort sett aldrig själv utan hade alltid kompisar eller dagbarn omkring mej. Nu har jag ju i några veckor provat på det här med att studera på distans. Var ganska peppad när jag började, men det avtog ganska snart. Det här med att sitta hemma framför datorn i min ensamhet om dagarna var inte riktigt min grej. Efter några dagars velande bestämde jag mig igår för att hoppa av. Jag behöver en klass att gå med och Föreläsningar IRL om det ska fungera. Tror jag i alla fall. Jag anser mig ha gjort ett försök och klandrar mig inte för att det inte gick och hoppas att ingen anna gör det heller. Det var inte rätt just nu helt enkelt.
Nä, nu är jag tillbaka på brottsplatsen, Åsa´s blommor. Och såå mycket roligare det är än att läsa politik! Igår när jag kom dit hade jag tänkt ta mig för och fixa lite handbuketter till dagens begravningar, men icke sa Nicke, det var redan gjort. -Gör en kistdekoration istället, sa Bettan. Så, med lite stöd och bekräftelse på att jag gjorde rätt, fick jag till något i alla fall. Kul att man får prova, att hon tror på mig!

Idag åkte jag med blommor till Fors Kapell och av alla kyrkor i vår omnejd är det nog Kapellet där som jag gillar bäst. Så litet och gemytligt, inte en massa krusidull. När jag svängde upp där på skogskyrkogården slogs jag av hur fint det var. Solen lyste på kapellet, medan marken bland tallar och stenar var frosttäckt och bitvis täckt med gulnande löv. Ljungen som var planterad på gravarna blandade sig väl med färgerna i omgivningen. Ja, fint helt enkelt. Att jag inte tänkte på att ta kort på det...
Hur som helst, fredag var det ja. Igår var det gympa igen. Skojigt. Man känner att man orkar mer för varje gång. Få se om det kanske (obs kanske) blir ett måndagspass till veckan. Skjutsar Anja till Bispgården nu och sedan tar vi med svärföräldrarna till stan för att gå ut att äta. Tänkte på så sätt visavår uppskattning för all hjälp vi fått i sommar med framförallt altanbygget.
I morgonkväl är jag bjuden till Elisabeths stuga för lite mat och vin, så vid närmare eftertanke blir det nog ett pass på måndag...Kan behövas efter den här helgen.
Fick trevligt besök idag också, storfrämmande från Sälen igen! Skoj skoj. Måste försöka ta oss dit något i vinter! Snö, skidor, skoter...låter härlgt!

Trevlig helg!!

2 kommentarer:

  1. Det är väl inget att klandras för, man kan ju inte veta vad som är "ens grej" om man aldrig provar något nytt! Och vore jag 16 år och skulle välja gymnasieprogram idag så skulle jag utan tvivel valt hantverk florist så att du hellre står i blomsteraffär har iaf jag full förståelse för!

    SvaraRadera
  2. Å, du har verkligen talang med blomstren! Du är otroligt duktig, jag skulle aldrig vara kreativ nog att få till en endaste liten blosteruppsättning! Kul att du kommer med på måndag, :)!
    Ha så trevligt i Håsjö i kväll :)
    / Svägerskan

    SvaraRadera