2009-10-27

Önskelista (för jultomten läser väl också bloggar?)

Tycker inte ni också att det är på tiden att det här fenomenet tvättmaskin tar och utvecklas en del? Jag önskar mig en tvättmaskin av jultomten. En som plockar upp tvätten från golven, bär ner den i källaren och sorterar den i färg- och temperaturmärkta korgar. Vidare vill jag att den har funktionen "tvättaenmaskinomdagen" och "hängdennärdenärklar". Om möjligheten finns; köp gärna till extraprogrammet "vikochläggin". Fast kanske hellre "paraihopstrumpor"-programmet.

Jag önskar mig också en uppdatering av karln min, som tillfredställer mina plockaiochurdiskmaskinen-behov. Eller "Extention pack" kanske det heter?

Hm, självgående dammsugare finns ju redan att köpa, men jag tror hellre jag önskar mig en Elektrolux Ergorapido 2in1 i nån käck färg. Har önskat mig det av tomten i flera år nu, men jag har väl inte varit tillräckligt snäll för det.

Om ovanstående är lite mycket begärt skulle jag också vilja ha böckerna som Lotta Thell har skrivit: Utan en tanke, I skuggan av värmen, Bortom ljus och mörker, Kärleksbarn och För kärleks skull.
Fast inte alla. En av dom har jag, men vet inte riktigt vilken. Jag tror det är den andra i serien...

Sedan om systeryster läser detta: Temat?!?
Vi leker ju julklappsleken varje år på juldagen och till detta hör ett tema. I år är det syster och Janne som bestämmer detta. Ska bli spännande att höra vad det blir. Måste ju få veta snart så man hinner börja klurar ut nåt bra.

Över till mina läsare, vad vill ni att gubben i röda kläder har med sig till er i år?

5 kommentarer:

  1. Din pappa har en sån där fantastisk tvättmaskin. Tyvärr börjar den bli lite sliten efter många års användning.

    SvaraRadera
  2. Undrar var han har hittat den?!?

    SvaraRadera
  3. Sätt upp mig också på önskelistan för en sån där superdupertvättmaskin.

    Kul att få se er idag, även om det blev alldeles för snabbt.

    Och du...? Berätta mer om "julklappsleken"! Jag blev så nyfiken. Det låter som nåt väldigt trevligt. :)

    SvaraRadera
  4. Maria (väntar också på temat men vad kan slå förra året?)29 oktober 2009 kl. 21:19

    Vad är den där 2 in 1 grejen??

    SvaraRadera