2009-10-13

Skulle kanske ha bloggat

Men jag har verkligen ingen inspiration.
Varit en sväng i tvättstugan och röjt. Inget kul när där är allt annat än tvätt...
Vill ha en ny, ren och fräsch tvättstuga som inte är genomgång mellan förråd och garage.
Tvättmaskinen får jag ju hålla till godo med, för den är ju bara tre år gammal. Och nöjd är jag ju med den också så det finns ju ingen anledning.
Men en torktumlare till gubbens 100 par strumpor vore inte så dumt. Typ en sån här:

(bild från tretti.se)
Strax under 5 lakan, 6 kg kapacitet och energiklass B (A hade ju varit ännu bättre, men inte priset på dem)
Sedan hade det ju inte gjort nåt om golvet hade varit nån annan färg än orange?!? Och kanske lite fräsch färg på väggarna. Knacka bort bastun och duschen där nere kanske så man får lite yta. Det är ju ändå inget som används. Inte till dess ursprungliga användsområde i alla fall.
Och för att spä på ännu mer kan ju en annan tvättho/diskbänk kännas rätt ok med. Den befintliga är i orange plast och full i färgrester efter en massa ursköljda penslar... Observera att den inte används till annat än just tvätta penslar i dagsläget heller! Inte så att jag handtvättar sidenblusar i den direkt.
En sån här tex skulle passa bra:

(bild från beijerbygg.se)

Nån som känner sig manad att fixa detta åt mig?

4 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja ha EN tvättstuga!! Gärna orange, med en massa annan skrot i!! Så man bara kan stänga dörr´n, och låta gästerna slippa se mina smutsiga trosor när de ska "pudra näsan", eller hoppa över klädhögarna!!! Och den enda handfatet jag äger är så litet, så en BH är nästan för stor att tvättas där. Och det är dagens sanning! =)(Det är nu du ska vara tacksam för din tvättstuga och inse att den är ganska bra ändå, bättre än ingen!!=)) Men torktumlare har jag, och det är ju underbart till alla tusen gråa zepro-strumpor och svarta Zepro t-shirtar E har i sin ägo...

    //Helena

    SvaraRadera
  2. jamen det är ju bara att sätta igång ;) Några penseldrag här, en kofot där, och några klick med musen =D ;)Med deb fart ni brukar genomföra renoveringar med är det gjort i en grisblink! Eller så kan man tänka som så; en tvättstuga är en tvättstuga är en tvättstuga
    Men jag håller med på att tumlaren är en bra uppfinning! Och jag längtar efter torkskåpet!
    ...och en tvättstuga =D // Cairna

    SvaraRadera
  3. Jo vars, visst är det bra med en tvättstuga öht, men du kan få min oranga om du vill Helena... För tillfället känns hela våran nedervåning som ett ställe man bara vill stänga dörren om, men det går ju inte.
    Men men, drömma går ju. Drömmen kan man leva länge på!

    SvaraRadera
  4. jaa, det är väl därför drömmar är så bra!"i" dom gör man som man vill, och ändrar sig när man vill också... Men drömmer man för länge så kommer man aldrig till skott innan det är för sent- som det blev här :) Men jag får väl börja på en ny, så kanske nästa år? eller nästnästa :)

    SvaraRadera