2009-12-23

Jaha, dan före dopparedan nu då

Revbenspjällen står i detta nu i ugnen och gottar till sig, vinbärsglazen står på spisen och väntas på att penslas på. Kom på igår att jag glömt att köpa/göra revbensspjäll till julbordet och även fast det inte är så mycket kött på dem så är det gott att gnaga lite på och hör som till tycker jag. Skickade in maken på affärn igårkväll men inte fanns det några spjäll inte, fick allt lov att vänta till idag.

Sillen och laxen är provsmakad och fick väl godkänt av mig i alla fall. Laxen blev aningens hård, men det är ju smaken som räknas.

Spotify rullar mest hela tiden med nån julskiva, dast jag har svårt att hitta nån som är toppenbra. Just nu är det Sanna Nielsen som ljuder ur högtalaren. Annars blir det ofta Magnus Carlsson's En ny jul och den tycker jag om, men inte Stefan så värst. Jag är som le på Jingle Bells, Happy x-mas, Marys boy Child osv... Man hör ju dem i var och varannan butik man är in i och lika ofta på radion. En ny favoritlåt jag hittat är En stjärna lyser så klar med Carola. Egentligen skulle jag vilja ha en inspelning av våra lokala stjärnor som sjöng den på julkonserten i fredags men jag får hålla till godo med Carola.

Nä, om man ska ta och dammsuga av i käket och Anjas lekrum nu också så... Sen är det bara torkning av golv kvar, golven i hallen, tvätta lite mer (fast det är inte akut, bara att det var så mycket i tvättstugan så det är skönt att berget minskar lite), stryka ett par dukar til julbordet i morgon och sp tror jag att jag ska ta och betala räkningarna så det är gjort innan helgen.

Hoppas alla mina läsare där ute har läget under kontroll!





GOD JUL
& GOTT NYTT ÅR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar