2009-12-17

Sillagen - check

Så hart jag kokt sillalagen då. Men jag blev allt lite fundersam. Om det var nåt jag lärde mig i skolan så var det att en ättikslag blandas 1-2-3, alltså en del ättika, 2 delar socker och 3 delar vatten. Men både i Vår kokbok och på sillburken stod det andra mångder. Ringde mormor för rådfrågning och hon kunde förstås ge mig sitt recept på sillag. Hm, problemet var bara att detta var ännu en tredje variant.
Eva sa att jag skulle göra som det stod på burken fast ha i mera socker...
Till sist kollade jag i Bonniers kokbok och äntligen fann jag ett recept så som jag lärt mig! Det verkar finnas lika många recept som husmödrar, men jag gjorde i alla fall min 1-2-3-lag till sist. Sen om den blir bra, ja, det får vi välan se lite närmare jul!

Annars tänkte jag försöka mig på att slå in några fler julklappar ikväll. Kanske måste jag göra några fler ettiketter också innan Anja lagt sig efter som det bankar så. Åsså måste jag fixa lite med min 300-grams-klapp till juldan. En liten justering bara så är den också check!

2 kommentarer:

  1. Förlåt att jag inte svarat på ditt SMS. Började skriva på ett SMS i lördags men vi var ute på glöggfest hos några grannar och helt plötsligt var det bortglömt. Hoppas allt är bra med er i julruschen och att pasijenten Anja mår bra efter gårdagen. :-)
    Det jag tänkte skriva var- vad kul att kläderna passade bra! Ha det så gott!
    Kram/Jennie

    SvaraRadera
  2. Åh, vad du är ambitiös!! Ingen hemmagjord inlagd sill blir det här inte.. ELler förresten, tror att svärfar skulle göra nån, men inte jag!! Måste kanske börja på inköpslistan snart!!

    SvaraRadera