2009-12-27

Vill göra nåt

Så var julen slut för denna gång. Lång starsträcka men snabbt överstökat.
Karln min är i garaget och mekar skoter, Anja kollar på tv en stund, ska kanske sätta på en av de 4 filmer hon fick i julklapp istället.. Jag själv vill hälsa på nån eller bli påhälsad. Nån som vill ha kaffe? Ringde en kompis men denne skulle till en annan, kompis nr 2 skottade snö och visste inte riktigt var hon hade karln sin och kompis nr 3 svarade inte i telefonen... lutar åt att jag får dricka mitt kaffe själv eller?
Tillbaka i vardagen är man ju nu några dagar vilket innerbär matlagning, handling disk och framförallt tvätt. Fy bubblan hur tvättstugan ser ut. Insåg nyss att jag verkligen måste ta och rensa upp i min garderob också, men inte idag. Det är tråkigt. Jag vill göra nåt skoj. Spela spel tex. Det är kul. På juldagen lekte vi den numera traditionsenliga julklappsleken och vi lyckades få åt oss en liten muffins-bok och ett presentkort på 2 x 150 g hamburgare på sibylla. (temat var ju som jag berättade om tidigare 300 gram)
Skulle även behöva ta min nya Bosch move 2in1 och dammsuga upp en massa torra blomblad som rasat här bredvid. Det kan ju bli kul, i alla fall den haövminut som det projektet varar...
Nåt som däremot var riktigt kul var att vi på juldagen fick en fotobok från bröllopet av mina kusiner tillika tärna & fotograf. Roligt roligt! SÅ den kan ni också få se om ni kommer hit på en fika... Och kanske kanske att jag lyckas svänga ihop några muffins i min nya muffinsplåt tillsammans med några av de 330 fina muffinsformarna. Men då måste jag nog kamma mig och åka på affärn och köpa ägg först.
Tjao!

1 kommentar:

  1. känner mig lite dålig som inte varit förbi på ett tag, men vi kommer gärna förbi någongång :)

    SvaraRadera