2010-01-25

Måntag!

Så har ännu en helg gått. Lördagen fördrev jag mest hemma, men tog mig ut på en promenad ner på byn och en sväng in till mamma i alla fall. Kvällen bestod av lilla familjen Skogelid, den yngre i pyjamas, Mojje på stereon, grönsaker och dipp, en kortlek och varsin Bacardi Razz-drink till de två äldre i sällskapet. Hade det så lugnt och skönt så jag hoppas vi gör om det en annan gång. Dvs, kommer ihåg att man kan umgås bara vi här hemma UTAN tv! Härligt...
Gårdagen gick i kalasens tecken. Jag, Anja och ass var först upp på Åsen på kalas där vi bjöds på supergod smörgåstårta och om inte ännu godare chokladtårta (som jag förstås måste be om receptet på) Vidare därifrån for vi till Pålgård till min kusin som fyllde 12 år igår. Drack 4-tåren där men orkade inte med nån kladdkaka som serverades. Anja däremot ville ha lite. Det ville hon på första stället också, uppenbarligen, eftersom hon helt och hållet ratade lunchen vi hade med åt henne.
Sedan igårkväll hade jag kunnat göra vad som helst för ett glas läsk eller mineralvatten, ja vad som helst med kolsyra i. Funderade ett tag på hur jag skulle lösa det eftersom Stefan inte var hemma, men hur det var så tog jag mig en apelsin och satte mig vid tv:n lagomt till Köping började. Klockan nio sappade jag runt lite och fann att Dirty dancing började på Tv4Film =) Med denna underbara nostalgitripp glömde jag helt bort kolsyresuget och följde med i varenda scen i filmen och lekte sufflör;-) Nobody puts Baby in the corner, ni vet...

Jaja nog om detta. Nu är det ny vecka, och klockan närmar sig gympa. Dags att jobba på helgens kaloriintag!

2 kommentarer:

  1. vad mysigt med e familjekväll sådär.. man e alldeles för dålig på att umgås utan tv som du säger.. (fast det gör vi ofta hos mamma och pappa men inte hemma...) en liten idé att införskaffa en soda streamer kanske.. så kan du få lite bubbelvatten när du vill.. :-)

    kram
    Suss

    SvaraRadera
  2. SodaStreamer har vi redan...undanstoppad i matkällaren och troligtvis utan kolsyra i tuben=) Annars ett bra tips!

    SvaraRadera