2010-02-10

En frossenlort me skallebank

De e ja de! Väntar på att pappan ska komma in å ta hand om dotra så jag får lägga mig under en filt en stund. Brr...
Haft mycket huvudvärk nu ett tag, inte skoj.
Annars då? Jotack, huvve upp å fötterna ner.Varit en sväng till Bispgården idag (tänkte skriva Hispan, men då jag gjorde det på fejjan en gång ringde ett par stycken och var oroliga att vi var på sjukan...) Skjutsade Anja och ass till dungen mitt på dan, själv åkte jag en liten bit till och hamnade på Älggårdaberget och käkade lunch med Hanna & co. Pastagratäng med ädelost och skinka, gott gott. Fast jag må ju säga att på det haket kommer oftast huvudrätten i andra hand för deras salladsbuffé är inte av denna världen. Hur mycket gott som helst. Idag slank det ner ett par sillbitar, en ägghalva, tomat- och löksallad, oliver, coleslaw, tonfiskröra, marinerade champinjoner, marinerade kikärter, lite pesto, solrosfrön och lite andra mer standardgrönsaker. Mmmm! Så nån mat fick jag nästan inte plats med. ÄGB rekommenderas varmt!!

Vad händer mer då? Tja...inte så mycket. I morgon blir det en tur till LaStada igen, Anja ska på syncentralen och kolla korpgluggarna. Troligtvis blir det nya brillor, både vanliga och solisar. Måste förresten leta fram hennes gamla solbrillor och ta med dom!
Vi kastar omkring och ändrar en massa i assistenternas tider mycket nu så det är lite stök. Sjukdomar, ledighet och sjuka barn är det som ställer till det, men det är ju inte mycket att göra åt. Bara att gilla läget, inget som någon kan rå på liksom. Det blir förhoppningsvis bättre snart.
Själv skulle jag må gott av att komma bort en sväng och se/göra nåt annat. Typ ett par dar i Stockholms-stressen eller nåt. För att sedan komma hem och känna vad lugnt och skönt vi faktiskt har det här hemma. Eller ännu hellre en sista minuten till solen, men det är ju lite knepigare att få till... Hotade gubben med att han skulle få en Stockholmsweekend i födelsedagspresent. Jag vet inte om han lät så pepp på det. Men man kan ju inte neka till en present va?
Flyg/tåg, hotell (har ju faktisk ett presentkort på en övernattning kvar som vi fick i bröllopspresent)restaurangbesök, flanera på stan och kika på folkmassorna, sätta sig ner och ta en öl/cider och helt enkelt bara vara. Jaa, så måste det bli!

4 kommentarer:

  1. Annars kan han ju överlåta turen till sthlm till sin syster så åker du o jag :) Vi hade ju hur kul som helst sist o bestämde ju att göra om det snart ;)/C

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Kom till Stockholm, jag hänger gärna med på både fikatur och ciderhäng!

    SvaraRadera
  3. Det var mycket trevligt att du kom idag och gjorde oss sällskap;) Det får du gärna göra varje gång jag jobbar;)Kram på dä

    SvaraRadera
  4. Skynda er att åka innan Stockholm förvandlas till något hysteriskt "Viktoria och Daniel fenomen"! Klart han inte kan tacka nej till en födelsedagspresent. Boka och fixa du!!

    SvaraRadera