2010-02-23

Minusgrader och trasig bil

Ja idag skulle vi då till Östersund igen. Provtagning, OTA, HMC mm. Dock ville bilen inte det i helgen. Den började gnissla och snälla och ha sig så man inte ens kunde visa sig på hammarn med den. Om det är någon broms som frusit eller nåt annat går icke att förtälja ännu. Haft den inne i garaget med värmefläkt på men inte blev den nå gladare för det heller.
Hur som helst hade vi i alla fall lyckats lösa det så vi fick låna mammas och pappas bil, men när termometern visade -34,4° i morse så valde vi att stanna hemma i stugvärmen istället. Eller egentligen om jag ska vara riktigt ärlig bestämde vi oss redan igårkväll då det bara var -31°. Någon måtta får det vara med tokigheterna. Särskilt när det inte var några direkta akuta grejer vi skulle in och göra.
Nä, hemma och elda var det istället ja, la mig en stund sedan Anja gått till dagis och då hann dt nästa slockna. Tur att Länets Hisservice ringe och vill ekomma och serva hissen våran. Ringde och väckte mig och var här på typ två minuter!! Snabbaste påklädningen och tandborstningen jag har gjort på länge må jag säga...

Nu är hissen servad och solen lyser sitt allra bästa där ute, men det är ju inte så svårt när kylan gör att molnen inte vill kliva upp idag. Igår var jag ute när det var -25°, men idag tror jag inte jag går ut. Kanske om tempem kryper upp till detsamma idag med... Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar