2010-03-13

Härlig morgon!

Vaknade kvart i åtta och kände mig riktigt utvilad. Väckte Anja och tog upp henne, en strålande glad tjej! Härligt!
När klockan var tio hade jag hunnit med frukost, dusch, påklädning av mig själv och barnet, plockat ur diskmaskinen och i, svintat diskhon som såg ut som sju svåra år, plockat lite här, bäddat sängarna och köpt en bil.
Det är inte vanilgt i detta hushåll en lördag då det inte är assistenthelg. Men attans vad skönt att ha allt undanröjt och klart den här tiden på dygnet. Bara att ta dagen som den kommer nu då.
Syrran ringde igårkväll och undrade om vi ville bjuda på middag idag och självklart vill vi det. Händer inte så ofta att de kommer till Hammarn nuförtiden så ingen blev gladare än vi, särskilt Anja. Hon låg på skötbordet när moster ringde och närjag lagt på så berättade jag så klart för henne att moster skulle komma idag. Å jag kan nästan ge mig gröön på att Anja förstod vad jag sa för hon sken upp i hela ansiktet, rörde på armar och ben och gjorde allt hon kunde för att få fram något ljud. Min mystjej!! (och mosters älskling...)
Måste nog ta den nya vanliga bilen och fara och handla lite till middagen. Skönt med en vanlig personbil...

2 kommentarer:

  1. Klart hon förstod!!

    Vad blev det för bil?

    Hoppas ni får en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ah, köpt en bil.
    Ja det är ju sånt där som måste göras, lätt att fixa innan frukost :D
    Vad blev det för något?

    SvaraRadera