2010-03-17

Hemma igen!

Igår blev det lite tumultartat här hemma när Anja som är förkyld plötsligt börjar andas jättefort och inte syresätter sig riktigt. Naglar och tår blev blåaktiga så det var bara att ringa efter en ambulans det. 40,5 i temp hade hon också och himlade med ögonen så man mest baa såg ögonvitorna. Ambulansen kom, men som vanligt när det gäller Anja och andningen blir det helikoptern istället. Nog för att jag kan tycka att det gått lika bra med bil... Ambulansen var här 10.41 och sedan dröjde det till närmare 12.00 innan helikoptern lyfte. 12.25 inne i stan då.. Hade vi åkt direkt med bilen hade vi ju varit framme långt innan. Men jag vet inte hur de resonerar riktigt.
Hur som helst blev hon mycket bättre efter att ha fått ur sig en hel del segt slem,andats massa syrgas och fått ner tempen litegrand. I morse hade hon ingen feber alls längre och det enda som kunde konstateras var öroninflammation på vä öra.
Idag fick vi åka hem igen och det är ju skönt det.
Mindre skönt är det med min rygg!! Igår när jag skulle sätta in bilstolen i bilen högg det till i ryggslutet och har inte släppt sedan dess. Bara förflyttat sig en aning längre upp i ryggen. Kan inte gå upprätt utan måste vara lite lätt framåtböjd. Ser ut som jag gjort i brallan när jag förflyttar mig. Har försökt lindra med ibumetin men det hjälper inte alls. Knappt vetekudden heller. Nu har jag smort in Aloe Heat Lotion, får se hur det blir med det...
En kopp te kanske lindrar lite också tillsammans med en tv-kväll? Jaja, vi får väl an se!

2 kommentarer:

  1. Skönt att det inte var värre än öroninflammation i allafall, hoppas att ni kryar på er bägge två snart.

    Mvh Suss

    SvaraRadera
  2. Va sköönt att hon är bättre!! Allt blir/känns ju så himla allvarligt när helikopter blir inblandat!! Hoppas att det bara var öroninflammationen som bråkade!!

    SvaraRadera