2010-03-08

Hittat hem

Dagen har flutit på ganska bra.
Ärenden och lite mailande på fm.
Lunch på hotellet med mamma.
Promenad, utan hund, som slutade med att jag satt och läste reklam med mormor en stund.
Hämta barnet på dagis.
Hem och laga mat.
Bjöd hit bror på mat.
Dusch av dotter.
Gympapass.
Ungefär där slutade dagen att flyta.
Gympan var jobbig utav bara den idag. Hade en åskådare strax bakom mig, så då var det ju bara att kämpa på allt man kunde.
Liggandes på golvet under situps´en rann det en svettpärla ner i varje öga så jag kunde inte öppna dem på typ flera minuter. Kändes det som i alla fall.
Sent om sider var passet slut och jag drog på mig swettisjackan först och sedan ytterjackan.
Gick till bilen och rabblade då koden till tank-kortet i huvudet, skulle åka och tanka. Åker till pumpen, slår av tändningen och lyse. Kliver ur bilen och ska öppna tanklocket. Var tror ni det sitter? Precis, på andra sidan. Bara att börja om. In i bilen, vrida om nyckeln, struntade i lyset, lyckades flytta bilen i alla fall. Började om, ur bilen, öppnade tanklocket, stoppade in koret, ja inte i tanken utan i kortläsaren. Där sjönk jag som en sten, slutade flyta över huvud taget. Kom inte ihåg koden jag nyss rabblat. Fick fundera både en, två och tre gånger innan jag kom ihåg. Tankade fullt och svor över att notan hamnade på över tusingen, fan vad dyr soppan är! Ska nu stoppa ner tankkortet i fickan och inser då att jag knäppt ihop swettisjackans ena dragkedja med ytterjackans andra. Såg väldigt lustigt ut må jag säga.
Satte mig i bilen och körde hem. Och efter denna kväll kändes det som jag hade tur som faktiskt hittade hem till mitt eget hus. På första försöket!

5 kommentarer:

  1. låter som om du kopierat monologen om gubben som knäppte ihop västen med gylfen.

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Jaså, finns det en sån gubbe, mamma?

    SvaraRadera
  4. Inte din kväll igår va? ;)
    Sådant känns hopplöst när man är mitt uppi det, men tänk vad roligt det är efteråt. :)

    SvaraRadera
  5. Ja, det var ett skitjobbigt pass igår- hon "körde järnet" med oss tror jag... Det där fenomenet med svett som rann ner i ögonen drabbade mig också- har aldrig hänt förut :/
    Ja, du skulle ha stått borta vid oss, så slapp du "åskådaren".
    När jag skulle hem hade jag å lite oflyt- mina skor var borta o det fanns ett par andra kvar som INTE var min stl...Vem hade gått hem m för små skor o inte märkt det?? Nåja, jag fick dem tillbaka kl 06.50 i morse :D Ses på torsd om inte annat? :D

    SvaraRadera