2010-03-04

Läskiga grejer!



Jag har väl egentligen aldrig gillat nässpray, känns som så knepigt i snoken när man tagit det, men ibland måste man ju för att överhuvudtaget kunna andas.
Då jag hlet plötsligt, utan minsta förvarning, på tisdagkväll blev täpp i näsa, nös och frös var det på natten nödvändigt med denna lilla spray. Dock hade jag vanlig Nezeril då. Idag blev jag tipsad om denna, Otrivin Copm, som både lindrar täppa näsor och rinnsnuva. Perfekt tyckte jag, som led av både och.
Tog ett spray i var näsa vid 16-tiden och gud hjälpe mig vilken effektiv sak. Har inte varit minsta täpp sedan dess och inte heller lidit av takdropp. Kände tom att jag kunde gå på gympan. Men ändå..., det känns knepigt i snoken!! Jag skulle kunna säga att det gör ont! Måste innehålla dundergrejer riktigt den där nässprayen;-)

1 kommentar:

  1. Håller med Helena, nässpray kan man säga är ett nödvändigt ont...försöker själv undvika dem in i det längsta när en förkylning med nästäppa har slagit rot.. för jag upplever detsamma, att det gör ont i slemhinnorna av nässprayen.. försöker istället hålla kanalerna öppen med näskanna istället.. varmt vatten och ett kryddmått salt..

    krya på dig
    kramkram
    Suss

    SvaraRadera