2010-05-13

Ullared

Har väntat i flera dagar nu på att få ork att skriva om Ullaredsresan. Meeen, som Tony Irving skulle ha sagt, orken verkar aldrig komma fram ur sitt gömställe.
Kan ju säga som så, att det var så långt ifrån en semetertripp man kunde komma.
30 fruntimmer och 6 stackars karlar på en buss, varav två av det senare slaget var chaufförerna.
Kl 6 rullade bussen från hammarstrand. Kvart över åtta hade vi plockat upp en musiker i Sundsvall som genast tog upp dragspelet och så var det igång; hemgjort malodikryss där den modernaste frågan handlade om en svensk musiker som var född 1951 eller nåt sånt (Åsa Jinder), allsång, knep och knåp, vin, skratt, pinkpauser och matraster.
Kl 22.00 rullade bussen in på Ullareds camping. Däckade kl 23.00, vaknade vid halv sex.
Kl 7.00 gick första gratisbussen till GeKås och vi var givetvis med på den.
Shoping hela dagen med skavsår på lilltårna, man var som kärringen mot strömmen mest hela dagen för alltid krockade man med någon.
17.00 stängde Gekås och kvart över var bussen lastad och vi började rulla hemöver. Svårt att sova sittandes på bussen, men lyckades väl lägga igen ögonen nån stund då och då. Kom hem kl 8 på söndag morgon.
Ullared tur och retur på 50 timmar!
Kom i alla fall hem med en ny garderob till min försvinnande make. Efter 19 kilo ramlar det mesta av honom...
2 par jeans
2 shorts
1 badshorts
2 skärp
2 kortärnade skjortor
3 linnen
4 t-shirts
1 hood-tröja
1 collegetröja (typ)
4 kallingar
1 träningsbrallor
1 jacka
Och kan ni gissa vad det gick lös på? Inte fullt 2000:- !!
Man kan ju fundera på kvaliteten då, men av det jag köpte sist jag var ner blev jag inte missnöjd med något alls.
Sedan blev det ju endel presenter, lite kläder åt mig (träningskläder, trekvartsjeans och en top)överkast till sängen, duschdraperi, kläder åt kompisars barn, kläder åt mitt eget barn, handväska, plånbok mm mm

Nä, det var allt för nu! Sängen och filmen "Så olika" väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar