2010-07-01

Så var det juli 2010 då

De riktigt varma och soliga dagarna går nog ännu att räkna på ena handens fingrar vad gäller den här sommaren. Visst har det varit soligt bra många dagar, men samtidigt blåst kalla vindar. Tur att vi har Turiket att se fram emot i alla fall!

Det är mycket nu så det blir inte så mycket bloggande. Men fortsätt gärna kika in, för då och då händer det att jag plitar ner några rader...
I tisdags var jag, mamma och KullstaKarin till Kramfors över dagen. Jag var dit med Chevan och fick en en felkod på det som är tokigt med abs:en. Gjort på 2 röda så efteråt var vi på Dollarstore och strosade runt på "stan" lite. Var och käkade hos Yousef också, som hade drev Kaffestugan här för typ 10 år sedan. Dollarstrore var väl sådär i mina ögon, som ÖoB och Rusta men jag hade nog inte väntat mig nåt annat heller. Fyllde på duschcremeförrådet lite och köpte en ny kavel. Ja och lite annat småkrafs förstås. Det var en trevlig liten utflykt i alla fall, roligt att se något man inte sett förut. Synd bara att jag körde så jag inte hann kika på allt utmed vägen... Kramfors kommer jag nog att besöka nån fler gång!

Ikväll klockan 19.00 är det nostalgicafé på näsets bygdegård. Kören Remix (eller om den heter Hammarstrands nya kör) underhåller och så serveras det fika i pausen. Har du inte redan köpt biljetter så är det hög tid att göra det. Säljs på turistbyrån.

I morgonkväll är det dags för den för andra året i rad, Skogelidska grillkvällen. I år är det faster i Bispgården som står för värdskapet och jag hoppas att alla kusiner kommer också! Det ska bli kul att träffas igen.

Lördag är det backtävling och cruosing här på byn. Igår var några vänner förbi här och bjöd hem oss på grillning på lördag. Det tackar vi ju gärna ja till! Jag skulle stå för efterrätten så är det till att börja spåna. Fick ju hem lite verktyg och färger för sp-modellering (sugarpaste) häromdagen så det kanske blir ett första försök på en dekorerad sp-tårta? Det återstår att se.

Nästa vecka jobbar jag på Brödbiten måndag-lördag. Ska bli roligt men samtidigt lite jobbigt. Länge sedan jag jobbade utanför hemmet så många dagar i sträck.
Nästa helg går även Dernmar Open av stapeln, en intern golftävling för de som golfar och vi andra är inbjudna till grillfest på kvällen.
Sedan är vi helt plötsligt inne i vecka 28 och semester för Stefan och Anja. Vad som händer då vet jag ännu inte, mer än att jag ska på En midsommarnattsdröm på Döda fallet den 28 juli tillsammans med mamma.

Nu börjar klockan dra ihop sig mot spruta nr ett i twinrix-vaccinationen. En del säger att man ska ha den för att åka till Turkiet, andra anser det onödigt. Nu har vi bestämt oss för att ta den och sedan har man ju ett bra skydd i 20 år så...
Sedan ska jag ge mig på den syssla i köket som jag är urusel på: steka pannkakor! Kokade jordguddssylt igår så då måste jag väl prova igen då. Riktig bukfylle-middag med andra ord. Men Anja blir glad. Och brodern min!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar