2011-07-09

Ni vet den där cykeln?

Jag har berättat om den tidigare vet jag, kanske kommer ni ihåg. Det är i alla fall mormors gamla cykel från 1947 jag pratar om. Idag blev det en premiärtur på den. Jag har haft den ända sedan förra sommaren, men inte gjort nån längre tur direkt. Knappt ens en kortare. Ner på verkstadsplanen och vänt ungefär. Kände mig lite osäker på det här med cykling förra sommaren då jag inte gränslat en ram på många år innan dess. Kände att jag behövde övningscykla lite först.
Idag frågade Stefan om han inte skulle pumpa däcken och skruva fast sadeln som var lite lös åt mig, så att vi kunde cykla upp till stugan en sväng. Sagt och gjort. Jag övningscyklade bort till skolan och vände först och vet ni? Jag kunde fortfarande cykla. Det stämmer nog som de säger att har man en gång lärt sig cykla så glömmer man det inte;-)
Iväg det bar, Stefan på sin nya superduperflashiga cykel med dämpare, skivbromsar och miljoner växlar. Jag på en gammal cykel som inte är speciellt snygg i lacken längre, men ack vad fin den är i modellen. Stora hjul har den också. Dom rullade på som f-n bitvis så jag tom rullade förbi den där superduperflashiga saken som låg lite före mig. Gick bra det där tycker jag. Fast jag lämnade mitt fordon nere i stugbacken och gick upp, Stefan cyklade upp han, men han fick nog trampa bra många fler varv än hjulen snurrade med de där låga växlarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar