2012-03-12

shopping

Någonting är det som inte stämmer. Helena+shopping=high five. Eller hur? Ja vanligtvis. Men vad är det för fel när Helena+shopping mest blir suck och stön?

Hur som helst hade jag ärende till Ikea och det helst denna vecka. Måndag eller onsdag passade bäst då jag ska på massage i morgon och på torsdag vill Anja ha sin mamma hemma kl 15. Fredag är det tänkt att vi ska åka till fjälls. Jaja, jag gjorde iaf mig i ordning i morse för att ev åka, intog morgonkaffe på byns bodega först och väl där bestämde jag mig för att - ok, jag åker. Tankade bilen och ja, det vet ni väl allihopa hur roligt det är nuförtiden. Över 15 kr litern...

Iväg det bar och jag var framme i Birsta strax före 11. Började med att äta lunch. Rödspätta på Ikea och sedan gjorde jag undan mina ärenden i det huset. Klockan hade då blivit lite över ett. Det blev, förutom lite prylar till Anjas rum även nya påslakan till oss, en 10-literskastrull från fyndhörnan och två rivjärn.

Mot Birsta city det bar och klädbutikerna där. Vet ni hur svårt det är att få tag på mamma-trosor som går upp över magen? Nä nu ska det bara vara låga nätta hippa saker. Jag vill  kunna stoppa in dallermagen fast jag är gravid jag. Inte ens de rena underklädesbutikerna hade. Kappahl vet jag har, men deras trosa har så tunt och sladdrigt tyg så man lika gärna kan vara utan. Lindex och hm har jag kollat förut. Likaså Barnens hus. Polarn och pyret hade inga mammakläder alls. Blev till slut tipsad om Åhléns och där fanns det. Köpte ett par för att testa.

Ett helt vanligt cd-ställ var lika svårt att hitta det med. Om inte svårare, för där gick jag bet. Är väl omodernt med cd-skivor nu, men Anja behöver ett för hon har varken dator eller mobil med spotify el andra moderniteter. Får väl leta vidare. Kanske någon som har ett för minst 20 skivor liggandes i nåt hörn och skräpar? Helst ett där man staplar dom på höjden...

Less blev jag och när jag for hemåt reflekterade jag över att jag

1: inte ens var in på kappahl

2: inte Lindex heller

3: gick runt länge på lagerhaus men köpte inte en ynka liten pryl

4: inte köpte ett endaste litet plagg till Anja, vilket alltid brukar skinka med.

Inte likt mig alls alltså!! Och att jag ens blev less när jag bara hade mig själv att styra och inte heller hade nån tid att passa. Mysko. Nästan så man blir rädd!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar