2012-04-24

Koll och föräldragrupp

Idag var det dags för den första av två träffar med föräldragruppen. Vi var 4 par där. Eller nä, två par och två mammor. Men vi mammor är ju egentligen par vi också, hade bara inte fått med oss våra gubbar idag. Alla hade vi barn sedan tidigare så det är därför det bara blir två träffar för att gå igenom det mest viktiga. Det som vi vill ta upp. Om inte annat är det ju kul att se vilka fler som ska ha smått ungeför samtidigt. I samma veva kollade bm mitt blodtryck, då det i samband med äggviteläckage i urinen sist jag var på koll i stan, gjorde personalen där lite oroliga. Dock inte mig. Hade så med Anja också i 2-3 månader och inget hände. Men det är väl bra att de vill kolla extra. Blodtrycket har i alla fall varit bra de två senaste gångerna jag kollat. 119/81 och 125/80. Hoppas det fortsätter så. Ny koll på fredag i alla fall. Förkylningen går åt rätt håll, men det är värst på kvällarna. Har känt mig riktigt pigg idag under dagen, men nu ikväll har jag hostat och snorat som bara den. Har tom fått byta byxor ett par gånger för lilla hjärtat därinne verkar vara pigg på att pressa på just när jag hostar som värst, haha! Hm, slog mig nu att jag hoppas det inte är fostervatten som tränger ut... Nä, det kan det väl inte vara?!? Måste googla på det! Hur som helst blir det mera tvätt. Som om jag inte hade nog ändå. Nu ska jag ta mig lite fika och sedan prova att sova lite! nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar