2012-07-30

Upp som en sol

Ner som en pannkaka. Vädergudarna gav oss ju lite hopp igår igen. Jag tog några fina kort på Majken ute i gräset och sa till Stefan att idag skulle vi minsann lägga båda tjejerna ute i gräset och fota dem tillsammans. Upp skulle vi också idag. I tid. Så vi fick undan lite göromål från morgonen för att kunna ägna resten av dagen till något roligt. Typ hänga på badet eller nåt. Upp kom vi, vid sjusnåret. Kollade ut på vädret och nog var det väder alltid. Spöregn. Fy sjutton vad besviken jag blev. De som bestämmer väder hade ju lovat fint även måndag och tisdag denna veckan. I morgon är det tisdag, och det blir nog väder i morgon också, var så säker. Frågan är bara vilken sort. Hur som helst hade jag en kaksort gräddad och klar redan klockan nio så lite nytta från morgonen blev det allt ändå. En sväng till apoteket när det öppnae och sedan hängde jag med en vän till Bispgården för ett ärende och lunch/fika på KAfé. Hem igen och vände och for vidare till frissan där eftermiddagen spenderades. Skulle jag fortsätta spara ut håret eller göra något drastiskt åt det? Taskigt tålamod som jag har blev det givetvis det senare - nåt drastiskt. Färgerna är väl ungefär desamma som jag haft de senaste året/åren, frisyren däremot... Sidecut typ. Nåt jag aldrig haft tidigare, men jag känner mig nöjd. Har försökt få till någon bild men inte lyckats så bra. Får nog be gubben om hjälp kanske. Om jag nu fastnar bättre på kort om han står bakom kameran... Kvällen fortsatte med att våra vänner från Lillsjöhögen svängde förbi när de var på hemväg från Sundsvall. Länge sedan sist, alltför länge. Men nu dröjer det bara några veckor till nästa gång vi ses för vi är bjuda på deras bröllop i början av september. Ska bli så skoj!!
För att knyta an till början av inlägget blev vi bjudna på middag i stugan hos mor och far idag. Pannkaka!

1 kommentar:

  1. Skippa väderprognoserna. Vakna, titta ut, välj sedan kläder och aktiviteter.

    SvaraRadera