2009-08-02

Matlistan

Det går inget vidare med matlistan våran. Det var ju inplanerat en liten semestertripp nu i slutet på veckan (som för övrigt är slut nu) så där hade jag inte skrivit in nåt middagsförslag. Stefan ringde mig en dag och sa:
- Hur jag än letar i alla dina kokböcker hittar jag inget som heter "Semester-tripp"! Hur gör man?
Haha...jag åkte hem och gjorde Canneloni med sknika, mozzarella, pesto och tomat. Kusin-vitamin från stan dök upp helt oplanerat och hon åt med oss hon med. Rätten gick hem hos oss alla. Canneloni stod på listan förra fredagen men åts då i torsdags. Förra lördagen stod det fläskfilé, men då åt vi tacos som vi skulle ha ätit nu i helgen. Nu i fredags åt vi förra fredagens fläskfilé och igår grillade vi hamburgare fast det inte stod grillat förrän idag. Hänger ni med?
Idag fick vi mat hos mamma, köttfärsfrestelse med rotsaker. Inga problem att få i sig det kan jag ju säga. Hela konkarongen var där och åt så vi var 9 peroner. Har måstat flytta in i vardagsrummet till bordet där, för vi får inte plats i köket numera när både syster och bror har skaffat sig 'sällskap'. Men det är ju bara roligt!
I morgon blir det också en avstickare från matlistan då vi byter ut potatisbullarna mot Surströmming på mormors altan=)
Blir väl förhoppningsvis ordning på torpet nästa vecka när arbete och dagis börjar igen...kanske.

2 kommentarer:

  1. Tjusig sida! Kul med ny blogg! "Kör hårt!"
    Kram/ Carina

    SvaraRadera
  2. Plans are made to be brken :)

    Kul blogg!

    SvaraRadera