2009-08-03

Blåbärspaj


Karin och Janne skulle iväg och plocka bär idag, blåbär och kanske hjortron. Jag blev plötsligt sugen att följa med, ni vet, man känner sig så rik med lite bär i frysen. Sagt och gjort, jag hem för att byta om. Men jag har ju som lite dåligt med bärplockar-kläder, ja skogspaltor överlag, så jag jag traskade ut i skogen i trekvartsmjukisar och bastrikåtröja. Kompletterade med ett par rutiga knästrumpor för att stänga ute mygg och andra mindre trevliga små djur. Som pricken över i:et klev jag i mina filtfodrade gummistövlar. Notera då att det är 23 grader varmt idag. Uppför var det också så svetten rann i pannan, vilket gjorde de små flygfäna ännu gladare. Hur som helst är jag nu en liter blåbär rikare och de ligger på en säker plats i frysen tills det är dags att koka ihop en paj eller två:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar