2009-08-03

Sur fisk

Idag blev det surströmming till middag hos mormor och morfar. Jag har inte varit något stort fan av denna jästa delikatess, utan ganska snart övergått till grillat eller köttbullar. Idag däremot åt jag 1,5 strömming med tillbehör såsom potatis, tunnbröd, gurka, lök och gräddfil. Mätt blev jag så några köttbullar behövdes inte. Fast jag ska vara ärlig och säga att inte längtar jag direkt efter surströmming inte... Inte som många av den äldre generationen som kan gå och sukta efter den där burken de köpte för länge sedan bara för att ha hemma ifall andan faller på. Nehej nä, nån susrtömmingsburk kommer jag nog aldrig köpa för eget bruk på det viset.
Köttbullsätandet fick stå för Stefan denna gång och hur många det blev, det förtäljer inte den här historien!

Förresten, är det nån som vet varför jag inte lyckats mobilblogga i em? Provade flera gånger med bilden på surströmmingsburken och även när jag fotade Anja som "chillade" i mommis badenbaden, men det står bara "kunde inte skapa och (bla bla bla) bloggen" Lösningar på det, gott folk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar