2009-08-19

Trask och patrask

3 av 4 arbetsdagar avklarade, på extraknäcket alltså. Idag har vi varit ute i det fina vädret hela dagen. Det var lite kallt från morgonen, för jag kollade mest bara vädret och inte tempen innan jag for. Gick ut i bilen i kortärmat men det var lite kallt så jag drog på en tunn kofta utanpå. Var visst bara 8° då, så inte undra på att man huttrade lite! Men skam den som ger sig. Efter en skaplig promenad upp på byn i Bispgården var man lite varmare. Åt lunch på Nipängen och traskade sedan tillbaka till skolan för lite andra uteaktiviteter. Härligt en dag som denna. Temperaturen steg nog upp emot 20-strecket i alla fall och inte moln syntes på den vackert blåa himmeln. Minns jag att den var så blå sedan sist jag såg den? Jo, kanske...

Ikväll har jag fixat lite med datorn, det förbaskade patrasket som bara slänger ut mig från internet hela tiden. Den har blivit värre de senaste dagarna så jag vet inte vad!! Testade i alla fall ett nytt modem först och trodde förståss i mitt stilla sinne att det skulle bli bra då, men icke. 2 minuter senare var det bara att starta om burken igen. Och igen. Och igen.Då fick jag tipset av en vän att jag skulle ringa Fijutsu-supporten istället och herregud vad trevlig dom var där då. Nice... Hur som haver har jag nu installerat om drivrutinerna till det trådlösa nätverkskortat så det ska bli spännande att se vad som händer. Har ju hållit i 10 minuter nu...

2 kommentarer:

  1. Jaha undrar vad man får nu då,eller gäller det bara den som har en blogg?

    SvaraRadera
  2. Öhhh, mamma. För det första gäller det at kommentera rätt inlägg... Sedan står där ju att man ska publicera det i sin egen blogg, ja!

    SvaraRadera