2009-09-04

Kalasdags

Tårtorna är fyllda, barnet är duschat och har flätor i håret så att där är lockar i morgon, kläderna valda och paketen inslagna. Bara ballongerna som fattas men glömde köpa idag så det får jag ordna i morgon.
Egenntligen är det ju en vecka kvar till 3-åringen blir 4, men då är ju inte hennes taskiga föräldrar hemma och kan fira henne. Men vad gör det om vi kalasar en vecka i förväg? Vi kan ju kalasa varje dag fram till att vi åker på torsdagkväll om vi vill...

Resväskorna står redo i vardagrummet med ett par skor ovanpå den ena. Längre hade jag inte kommit till för en stund sedan då jag sorterade lite ren tvätt och lade ner lite t-shirts, leggings och linnen istället för att först lägga dem i garderoben och sedan ta ut dem igen. Nog för att jag måste ta upp paltorna igen och ge dem en omgång med järnet, men men.

Skolan går bra än så länge. Har nästan gjort klar den första inlämningsuppgiften, men det vete tusan om jag är helt ute och cyklar. Jag har ju aldrig gjort nåt sådant här förut. Vad ska man skriva? Hur ska man skriva? Och framförallt, vilket upplägg ska man använda sig av. Jaja, den som lever får se, när återkopplingen kommer...

Nähäni, nu är klockan elva så det är väl dags att krypa till kojs. Jag vet av erfarenhet att det blir en "lång" dag i morgon.

2 kommentarer:

  1. Hoppas lillgumman får en helt underbar dag imorgon!!

    Kram om henne från "tant Carola"!!

    SvaraRadera
  2. Det finns en bok som heter "Rapporter och uppsatser" av J Backman som är bra om man vill utforma sina uppgifter på ett venetskapligt sätt.

    Vart ska ni åka då?

    //elin

    SvaraRadera