2009-11-04

Inga grisar i mitt hus


Igår var jag och Anja på hc och fick sprutan. Som jag velat fram och tillbaka om detta, ta eller inte ta. Varit kluven pga av alla biverkningar man kunde få och med tanke på Anjas dåliga allmäntillstånd mest hela hösten lutade det länge åt att inte ta vaccinet. Men nu är det gjort och än så länge har jag bara lite ont kring stickstället, som träningsvärk ungefär. Men iom att jag i övrigt känner mig som att jag hamnat under en ångvält sedan gympan i måndags så är stickvärken som en fis i rymden. Anja är också helt opåverkad av sprutan, skönt det! Tyvärr har hon en massa annat stök för sig på nätterna så nu ska jag sova en stund medan gubben fortfarande är vaken, för att sedan ta plats i fåtöljen inne hos Anja för vad jag tror blir den 4:e vaknatten i rad:( Natti natt!

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med vaknätter. :(
    Dålig eller upp- och nervänd sömn kan verkligen göra en vrickad. Hoppas ni inte behöver så många sånna nätter. Kram.

    SvaraRadera
  2. Har oxå velat fram och tillbaks hur man ska göra, men med tanke på mitt yrke, hur stor smitoorisken är och att våra minsta barn INTE får vaccinera sig, så känns det som om man ska göra det!! För deras skull. Men det är en svår fråga, och särskilt när man inte vet vilka biverkningar den har, om några år till exempel..
    Hej!

    SvaraRadera