2009-11-24

Julen står för dörren och vill komma in

Men i dagsläget öppnar jag ogärna dörren. Det SKA vara SNÖ ute vid det här laget. Det är första advent och julskyltning på söndag men jag har totalt noll inspiration till att fixa avdent med gardiner och stakar. Suck. Men man har väl inte något val. Plockade fram några stakar för att kolla ljusen igårkväll, men en kartong stod uppe på garderoberna i bastun och var lite bökig att få ner. Jag insåg dock mina begränsningar och lät den vara. Annars hade jag väl legat där i ett hörn i bastun med allsköns bråte i nyllet...nä herrn i huset får lyfta ner den ikväll i stället.
Gardiner skulle man väl också ha bytt, har fortfarande sommargardinerna uppe i sovrummet.
Jaja, jul blir det väl i vilket fall som helst, men ingen RIKTIG jul utan snö på backen!

2 kommentarer:

  1. Visst är det trist ute?! Har inte heller några julkänslor men det kanske beror på att vi inte har fått färdigt i huset ännu. Känns som om jul är långt bort men det är det ju inte längre! Hemska tanke!
    Har en present till Anja som väntar... Tänkte eventuellt ta en tur till Hammarstand nän dag framöver. Helst nån helg, men vi kan ju höras vad som passar bäst. Hoppas allt är bra med er annars! Sköt om er! Kram/Jennie

    SvaraRadera
  2. Känner precis likadant!! Herregud, jag är ju juloholic, och jag känner absolut INGEN lust att beta nå gardiner eller ta fram nå stakar...

    SvaraRadera