2009-12-09

Å värre än nere blev det

En av Måns njurar var kaputt, troligen av nåt gift han fått i sig eller kanske en tumör trodde veterinären. Inte skulle det ha berott på hans knaprande av torrfoder i 6 år i alla fall...
Hur som haver springer han förhoppningsvis omkring i katthimlen nu med sin mamma och sin syster. Vi tyckte det var bäst så... Så att han slapp lida mer.
Han var så speciell våran Måns. Har alltid varit. Inte gjort nån en fluga förnär, tydde sig till de flesta och även de som inte gillade katter gillade Måns.
Åh, vad kommer vara tomt här utan vår kelgris. Ingen att kliva över i trappan där han låg och värmde sig ovanför kaminen. Pappa blir utan "vaktmästare" på verkstan, han höll mycket till där Måns. Ingen som sover på ens bröstkorg. Å ingen man hittar liggandes på de allra konstigaste ställen... :'(



... ... ...

6 kommentarer:

  1. Jag lider med er! Men hellre det än att han skulle behövt lida och ha ont ännu längre tycker jag.

    //elin

    SvaraRadera
  2. Jag lider verkligen med er! Något av det värsta som kan hända är ju när man förlorar en av de närmaste och vem är inte nära om ens katt! Jag vill inte vara i er sits nu men jag tycker ni gjorde helt rätt som lär honom somna in. Har en kompis vars katt också fick problem med njurarna... det gick oerhört snabbt...

    *kramar om och tänker på er*

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Jag har läst mellan raderna =)
    I blogspot tycker jag dock att det är så enkelt att du borde kunna mixtra själv! Färger och typsnitt och storlekar ändrar man själv i "layout" eller vad det nu står och blir det fel är det bara att välja "återgå till standardmall" eller nåt liknande. Men om du inte lyckas kan jag visst hjälpa till mer ingående!

    SvaraRadera
  4. Jag kom på att det nog inte är under "layout" som man "leker" utan under "teckensnitt och färger" (eller vad det nu heter) och det är som sagt bara att testa sig fram (blogspot är mkt lättare ´än blogg.se) för man kan alltid rensa redigeringarna sedan!

    Trevlig helg! Om det nu är möjligt med tanke på Måns... Jag beklagar som sagt.

    //elin

    SvaraRadera
  5. Rest in peace Måns!!!

    SvaraRadera
  6. LilleMånsen :( även fast sambon berättade att han fått komma till himlen, så grät jag ändå när jag läste detta...Stor kram!

    SvaraRadera