2009-12-09

Är nere idag

Så detta blir inte långt.
Allra bästaste Månsen är sjuk och har troligtvis varit det ett bra tag. Han har blivit så mager i höst och till en början ville han inte äta. Dock började han göra det igen och har på sistone ätit som en hel häst, vad än man satt fram åt honom, trots att han tidigare ratat allt utom torrfoder i hela sitt liv.
Nu de senaste dagarna har han varit hängig, rört sig väldigt långsamt och kännts lite vinglig emellanåt. Pälsen var ruggig och fet, han har väl inte orkat tvätta sig...
Ringde till veterinären i morse men hon rådde oss att åka till Östersund eller Sollefteå med han direkt istället för att gå vägen via henne, så Stefan tog med honom och for för en stund sedan. Vi har ju lite dåligt med assistenter till Anja nu så tyvärr kunde jag inte följa med. Gosade med honom en extra stund innan de for och han liksom klängde sig fast i mig och gjorde ett tappert försök till att spinna... Suck! Jag gör vad jag kan för att förbereda mig på det värsta...

3 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt, hoppas att det är något som kan botas.
    Vet hur jobbigt det är att känna amp över ett husdjur, som är en stor del av familjen!

    Styrkekramar fr Helgum

    SvaraRadera
  2. Men hua... Vad jobbigt.. Hoppas att det inte är nåt allvarligt ändå!! Lite grisfeber kanske bara!! =)

    SvaraRadera