2009-12-06

Ska jag bli stor på riktigt nu?

Idag blev det bestämt att vi ska fira julen här hemma hos oss i år, istället för hos Stefans föräldrar. Men de kommer hit istället. Och Stefans lillebror såklart. Lille och lille förresten...denne lillskit som då bara var 6 år, skulle fylla 7, när jag och Stefan träffades, fyller nu 18 år den 20:e Fy bubblan, vad är det som har hänt? Nån som vritit fram tiden några år eller så?
Jaja, allt är väl som det ska men nog är det lite ruskigt vad tiden går fort.
Julafton på hemmaplan alltså. Hur gör man? Jag måste alltså för första gången i mitt 27-åriga liv julhandla och planera. Hihi! Det ska faktiskt bli riktigt skoj. Skulle tro att det blir lite knytis ändå, för det blir i alla fall ingen jul utan svärfars Jansson´s...Åh, jag längtar redan efter den!
Och sillen, den ska jag nog ge mig på att lägga in själv också. Nä jag tror allt jag får ta och googla lite julrecept nu istället för att svamla på här.
Ha en treligt andra advent!

2 kommentarer:

  1. Ojdå, nu är det ingen återvändo, det blir vuxenbordet för dig på juldagen. Men lika bra det, det började ju ändå bli lite trångt där,"tin-tin" måste ju ha en given plats vid barnbordet!

    SvaraRadera
  2. Men det är samma för mig!! Första gången ska JAG vara värdinna!! Vi som brukar vara så nöjda att vi inte behöver handla så mycket, eftersom vi äter borta typ alla dagar i julhelgen... Nu ska vi va hemma hos oss!! Fast precis som hos er så blir det knytkalas! Momma gör ju de bästa köttbullarna, och Mamma och Svärmor bråkar redan om vem som ska laga Janssons, och pappas uppgift är alltid att fixa tunnbröd och dopp, så varför sluta med det bara för att vi är hos oss??

    SvaraRadera