2010-01-10

Spelkväll

Igårkväll kom ett par vänner förbi och vi spelade spel och dippade grönsaker. Gottgottigottgott! Köpte en ny dip som hette Sweet & Hot å den var smarr!
I alal fall skulle vi i det ena spelet lista Tidernas konstigaste barnprogram, vilket inte var så lätt som det låter. Konstiga?!? Ja, jag kom på Fragglarna och Dr Mugg bla. Detta ledde senare till jag jag satt mig vid datorn och kollade in Youtube och en hel del barnprogramklipp. Kommer ni ihåg detta tex:



Eller det här: (fast detta passade nog mer i i kategorin "konstiga barnprogram")



Men den här då...det var ju bra:


För att inte tala om det här programmet:


Och det här:


Ja det finns ju hur många som helst. Björnes magasin slår ju iofs det mesta, men ta er en kik på yuotube och bli lite nostalgisk=)

Testade ett nytt recept igår också som jag fått av en kompis.
Enkel Thaimiddag
500 g strimlad lövbiff
1 burk Mrs Chengs Green curry grytbas (mild)
1 liten burk kokosmjölk
olja
salt
peppar
nudlar (jag hade äggnudlar denna gång, men nästa gång tror jag att jag testar risnudlar till)

*Sätt på vattnet till nudlarna
*Bryn köttet i olja, salta och peppra.
*Slå över grytbasen och kokosmjölken, låt puttra ihop.
*koka nudlarna snabbt, häll av vattnet och lägg nudlarna i grytan.
*Rör runt och sleva in!!

3 kommentarer:

  1. Nästa gång vill vi smaka på det goda erceptet här ovan..hihi :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, vilken nostalgi!!
    Trasdockorna var jättebra tyckte jag, men Ika i rutan gillade jag inte alls. Såg en film för nån månad sen som hon var med i, och mindes genast att henne gillade jag inte. Hade nog svårt att förstå vad hon sa. Bo-Ko gillade jag oxå, brukar nynna på "Vem är störst och starkast i skogen (?), Jo Bo! Bo Ko!!"

    SvaraRadera
  3. Vad nostaligisk man blir... drömmer mig tillbaka... :-) Är dålig på thaimat, men det där verkade ju enkelt. Blir nog till att prova nån dag. Alltid kul med nya recept, tack! Hoppas allt är bra med er efter jul- och nyårsledigheten. Ma höres! Kram

    SvaraRadera