2010-03-27

Nya grejer!

Lördag igen och födelsedagsfirandet över för denna gång. Dock finns det mycket kvar av dom här goda smörgåstårtorna
och typ 1,5 vanlig tårta dessutom. Nån som är sugen?

En ny kamera har infunnit sig i huset. Vi har länge pratat om att skaffa en riktig kamera och sa ifjol att om vi får tillbaka på skatten i år så blir det en ny! Nu har ju inte skattåterbäringen kommit ännu, men jag tog och köpte en till gubben i present ändå. Den skulle ju förr eller senare införkaffats ändå... Får väl se det som en present till oss båda, jag fyller ju snart jag med. Så nu är det ju extra roligt att knäppa kort på än det ena, än det andra. Och än deN ena och än deN andra. Synd att de flesta inte vill vara med på kort... Tur jag har en dotter som mer än gärna ställer upp på bild. Ja, vissa har ju inget val. Nya tuffa kläder fick hon också, när vi var till stan i torsdags! Vänta bara tills det är väder för skinnjackan som moster har köpt också, då blir det en riktig rocker av tjejen!

Lite andra saker jag testat kameran på:

Och sist men inte (bara nästan) minst, kan man nästa säga att jag fått en ny karl i huset också. Jag är så stolt över honom, som lyckats med denna bedrift. Mindre stolt över mig själv som inte lyckats med detsamma... Nästan en hel Anja mindre har han blivit sedan vi var till Kreta i september och det har han mycket att tacka Erik för! Utan viktminskningstävling hade nog det här inte hänt!

3 kommentarer:

  1. Där tycker inte jag att de finns några speciella krukblommor alls, och rosorna gillar jag inte. köpte åt fredrik där igår, efter en timme eller 2 så hängde dom och såg alldeles vissna ut.. idag är dom bara fula & förstörda typ.. =( och gjorde precis som tjejen i kassan sa, ljummet vatten & påsen i det.

    SvaraRadera
  2. Ja, det gjorde jag! fredrik prövade att snitta ännu en gång... det är trevlig service där iallafall, men tycker inte att krukblommsutbudet är särskilt stort eller bra! :)

    SvaraRadera
  3. Vad blev det för kamera då?

    SvaraRadera