2010-03-24

Så börjas det då...

I morgon fyller gubben min år. 29 denna gång. Bara ett år kvar sedan då innan det enligt andra börjar gå utför igen.
Efter Stefan rullar födelsedagarna på och om jag bara räknar upp de som vi på ett eller annat sätt firar/grattar kommer härnäst en kompis den 9:e april, svägerska 10:e, kompis dotter den 12:e, jag själv 14:e, kompis den 19:e, syster den 23:e, morbror den 26:e, Stefans systerdotter den 27:e och svärfar den 30:e. Hoppas jag inte glömt någon nu... Ja en kusin den 2:a och faster den 27:e men det är inte några vi uppvaktar direkt.

Idag har jag promenerat, plockat, röjt, hängt tvätt, tagit ur sängarna och vädrat täcken och kuddar, dammsugit, lagat mat, fixat middagsdisken, bäddat rent och skurat golv. Ja, jag tror det blev i rätt ordning också. Blommorna skulle behöva sig en skvätt vatten också, men det hinns nog med innan jag kryper till kojs.

I morgon är det stan som gäller. åker redan från morgonen för att för en gångs skull göra stan en vända innan vi beger oss ut till hab. Jag har några ärenden att ordna med, bla lämna tillbaka ett par byxor som jag sedan tänker köpa igen lika fort fast med en 30%-check. Man är väl inte dum heller... Dessutom ska jag reklamera min fina dyra vinterjacka som jag inte tyckte höll måttet. Har blivit jättenoppig på ena ärmen och även om armen stryker emot andra delar av jackan när man rör sig så anser jag inte att det är acceptablet att inte tyger ska hålla ens i 2 månader. Var in och visade upp jackan i februari och då sa de att jag skulle använda den medan det var väder för den och sedan komma in igen...

När kvällen kommer hoppas jag att jag ska ha hunnit säga grattis till maken och slängt i mig lite mat innan gympan. Har inte varit iväg på 2 gånger nu för ryggen pajade förra veckan, men nu ska jag testa igen.

2 kommentarer:

  1. Ja, alltså det är mååånga födelsedagar nu.. Men jag slår vad om att Stefan inte skulle kunna räkna upp alla som du räknade upp- av ngn outgrundlig anledning så brukar det vara vi "fruar" som håller koll på sånt, eller hur? :)

    SvaraRadera
  2. Jo, visst är det så. Dock måste jag ibland tänka både en och två gånger på vissa datum, men inte på oss aprilbarn, dom sitter som berget...

    SvaraRadera