2010-04-18

Födelsedag och annat

Så var man 28 då. Visserligen har jag sagt fel ett par gånger tidigare och då påstått detsamma, men nu är det på riktigt. 22, 25, 28, whatever, inte känner jag mig någe annorlunda bara för att en siffra ändras. Nä jag är väl bara 17, eller?!?

Jaja, några gäster hade jag där på onsdagskvällen även om det föll bort en och annan av olika anledningar, men extra roligt var det att lilla Mira ganska oväntat dök upp tillsammans med sin mamma:-)



Jag hade gjort smörgåstårta i vanlig ordning, men denna gång blev det en två-i-en-tårta; laxfyllning på ena sidan och hamburgerköttfyllning på andra. God blev den också. Men nu dröjer det till nästa vår innan det blir igen. Synd att vi fyller år med bara 3 veckors mellanrum...



Vanlig tårta blev det också och den såg ut såhär:


Dock vill jag att ni ska påminna mig nästa gång jag kommer på något så dumdristigt som att kavla marsipan själv. Denna gång besparade jag mig dock arbetet med att färga den, men så fick jag igen på kavlingen istället. Hade precis kavlat ut den och rullar upp den på en stav så det skulle gå lätt att rulla ut den över tårtan, men vad tror ni händer? Just precis, den klibbar ihop och går inte alls att rulla ut igen så det var bara att börja om från början. Tror jag höll på närmare en timme med att få dit den förbaskade marsipanen!! Och ont fick jag också. Fick ta i så hårt när jag kvalade att jag blev tvungen att gå och tvätta av mig efteråt. Såg ut som jag genomfört en timmes hårt gympapass eller nåt. Dagen efter hade jag i alla fall träningsvärk i överarmar och nacke...

Paket fick jag också. Ett par långa stickade strumpor (somjag visserligen fick för en månad sedan, men dem skulle räknas som present), pengar, vinstchanser som senare visade sig ge minimalt med utdelning, cylindervas m tillhörande ljus, blommor, choklad och en Mairmekko-skål. Stort tack till alla!!
Presenten av gubben min ordnade jag själv genom att lämna plånboken på hotellrummet i helgen när vi var ut och åt på Dahlwinnies!! Man får inte vara dum;-)

Hotell ja. I lördagsmorse åkte vi till stan för en fullspäckad dag. Först rännde vi runt på stan, då maken behövde sig lite nya kläder. Det enda han fortfarande kan ha i den gamla garderoben är väl kallingar och strumpor. Han fick tag på 4 t-shirts, en skjorta och ett skärp på Jack & Jones. Käkade lite lunch, sprang runt lite till och sedan for vi på haben på familjebad. Skööönt!! Vidare därifrån till Scandic city för incheckning och då drog Anja ocj Sara iväg på bio, skulle se Prinsessan och grodan men lilla fröken var så trött att hon somnade i reklamen och sov tills det var en kvart kvar av filmen :-o Hon somnade även i duschen efter badet så shopping och bad blev nog lite mycket för henne och då ska vi inte tala om bio på det..
Jag och Stefan for till Odensala en sväng coh hälsade på vårat gudbarn och hennes familj innan det var dags att hämta upp hälften av de två vi skulle iväg och bowla med. Den andra hälften hade "fastnat i askmolnet" på fm och satt istället på ett tåg mellan Stockholm och Östersund.
Vi bowlade så det stod härliga till och jag behövde inte fajtas med nån om sistaplatsen denna gång heller... Börjar kunna det där nu!
Gick på restaurangen och tog en öl medan vi väntade på den sista fjärdedelen av sällskapet som till slut kom inramlandes med resväskan i högsta hugg!! Åt och drack gott innan vi tog stadsbussen hem till Erika & Erik för vindrickning och kortspel resten av kvällen. Hade väl lite planer på en mindre krogrunda, men vi var så trötta och mätta efter maten att detta blev en alldeles förträfflig avslutning på kvällen.
Söndagen bestod av en härlig hotellfrukost, inköp av lite skor i Lillänge och sedan hälsade vi på morbror och Birgitta en stund innan vi vände hemmåt. Borta bra men hemma bäst.
Men nu är presentcheckarna på Scandic vi fick när vi gifte oss slut, så vi får väl se när en sån här helg blir av nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Var så kul att få träffa er på din födelsedag, även om det inte blev sån lång stund. :) Å du både smörgåstårtan och marsipantårtan var supergoda! Du är så duktig Helena! :D Härligt att ni hade en trevlig helg också. Det glömde jag helt bort att fråga om igår när du tittade förbi...

    SvaraRadera
  2. Men du är då en riktig bagerska du Helena, gud vilka fina tårtor!
    Och vad mysigt med romantisk weekend!! Jag vill också!
    Och grattis i efterskott :)

    SvaraRadera