2010-04-11

Vårvärmen är här!

Helgen har gått. Alldeles för fort om man frågar mig...
Två dagar med sol och värme. Har sett att folket ikrong oss har vaknat. Veden klyvs, premiärturen på cykeln, löparskorna fram, vinterjackorna har bytts ut till tunnare plagg, ja idag såg jag tom en ynglig strosa omkring i shorts och bar överkropp i sin trädgård.
Själva har vi stökat på utomhus idag. Plockat i ordning på altanen, sopat av golvet där och satt ihop trädgårsmöbeln vi fått låna/förvara åt Karin och Janne. Börjat fundera lite på hur jag ska "inreda" där ute. Eller säger man "utreda" kanske?!? Men först måste vi ju få möjlighet att införskaffa de tre resterande skjutbara fönstren samt skjutdörrarna. Gardiner eller inte? Belysning? Infravärme? Växter? Förvaring? Ja listan kan göras hur lång som helst. Dock vet jag att jag vill ha en liten typ cafémöbel på den delen som är utan tak. Ett litet bord och ett par stolar lagomt till att dricka morgonkaffet vid i solen... Samt några fler urnor att plantera växter i.
Sedan gjorde jag ett ryck på balkongen också. Skrubbade av bord och stolar, plockade bort ljusslingan samt enris och ljung. Insåg även att hammockdynorna som legat ute i vinter klarat sig bra från mögel, men att fåglarna istället använt den översta i högen som toalett. Urk! Blev till att skrubba den med! La även ut den gröna "gräs"-mattan och ställde bord och stolar på plats. Satt där sedan en bra stund i kvällssolen efter middagen! Härligt.
Hann med ett besök hos vänner i Krokvåg på em också. Alltid lika trevligt! T påminde mig om när jag fyllde 25 och vi satt ute på balkongen och åt middag i värmen... I mitten av april alltså! Kan ju hoppas på samma-lika väder nu i veckan.

Maken har nu ikväll bytt till sommardäck på audin, men chevan får vänta till senare i veckan. Måste försöka komma iväg med en släpvagn på åvc i veckan med. Har lyckats samla på oss en del nu igen. Attans vad fort det går... Fast mest är det väl gamla kylen/frysen som vi måste få iväg. Vill inte ha den stående på altanen hela sommaren.
Parkerat undan svärfars skoter har han också hunnit med.
Tycker vi varit ganska effektiva idag trots att klockan var mitt i dan innan vi kom igång. Var på pubkväll på Lotties igårkväll så även om det inte blev så sent, var vi ändå rätt trötta i morse. Man är väl inte van att vara ute på det viset.. Blev varse om en "ny" läsare av bloggen också. Alltid lika kul!!

Ja visst ja, tre maskiner tvätt har gått idag också. Blir en del att ta reda på i morgon. Och allt annat som blivit eftersatt här inne i helgen...
Men nu vill jag inte mer idag. Fika lite och sedan krypa ner och kolla lite tv tror jag bestämt det får bli!!

(Glömt bort att använda kameran i fina vädret. Hmpfr!! Fy på mig!! Stefan påminde mig igår fm, men då jag skulle ner på byn på promenaden lämnade jag den hemma.)

2 kommentarer:

  1. Jo det där med saker, vi är nog många som verkar ha ett särimnerhem.. man gör sig av med en massa men liktförbenat är det lika mycket kvar..

    kram
    Suss

    SvaraRadera
  2. jesus vad flitiga ni är!!
    själv har jag kollat på min balkong (1x2 meter) sen i höstas, och tänkt att jag borde städa upp den och använda som förvaring av mig själv istället för soptipp.
    men men, det hinns med någon annan dag. annat år.

    SvaraRadera