2010-04-01

Glad påsk!




Lillkärringen har återkommit från Blåkulla. Hörde det bara var de små söta som fick returbiljett. Häxorna fick allt hålla tillgodo med enkelbiljett... Som ni märker sitter jag här och plitar ner lite ord så ni kan nog räkna ut till vilken kategori jag räknades. Men jag är brydd på Hanna, Carina och syrran! Jag har nämligen inte hört något från någon av dem idag!! Får väl vänta till i morgon och höra mig för...

Jaha, påsken står för dörren. Julen vara ända till påsk sägs det och om man tittar i våran hall så stämmer det ganska bra. Kan vara en idé att ta ner den där julbonaden snart...eller kanske till midsommar?! Igår pyntade vi i alla fall lite ris som Anja och Sara stulit av Saras pappa (?!?) Men det var i alla fall väldigt fint ris! Nu sitter där fjädrar på några kvistar och små söta ägg på andra. En risruska med fjädrar satte jag ut i snön på gården också. Inte likt mig. Jag ogillar färgade hönsfjädrar i björkris. Och inte kan jag påstå att Anja tyckte det var speciellt kul heller, hon ville hellre se på tv än påskpyssla. Men det är klart, dom hade ju gjort det i två dagar på dagis också.

I övrigt fortsätter jag att leka med kameran, har lycket att lära än... Så ni alla runt omkring; Det är bara att vänja sig! Haha

1 kommentar:

  1. Blev ju lite påskpyssel på Dungen oxå så nog borde Humlan slippa pyssla hemma. Rackans söt påskkäring är hon i alla fall!!

    SvaraRadera