2010-04-01

Lövbiffburgare

Fick nya Allt om mat i brevlådan igår och bläddrade i den vid sänggåendet.Hittade ett recept som jag läste upp för maken och han ville testa det han med. Redan gärna idag. Så fick det bli också.
Löviffsburgare med kall gorgonzolasås


Lantbröd som penslas med olivojla grillas i grillpanna.
Salta och peppra lövbiff. Stek eller grilla.
Gör en kall dressing på gorgonzola och gräddfil/yoghurt och lite peppar.
Skiva tomater.
Montera ihop som en burgare tillsammans med babyspenat.
Klart!

Enligt receptet i tidningen skulle det vara:
Surdegsbröd - hade jag inget
Grön sparris istället för babyspenat, men eftersom sparris inte går hem hos alla (båda) i familjen så var jag lite wild ´n crazy och bytte ut den mot babyspenat...
Samt att tomaterna skulle grillas dem också med lite timjan och salt på, men där läste jag nog bara för snabbt så jag missade den detaljen. Gick bra ändå och gott blev det med!

1 kommentar:

  1. Åååh, vad duktig du är Helena! Du lagar så mycket gott. :) Hoppas ni får en trevlig påsk!
    Kram

    SvaraRadera