2010-04-29

Inspiration tack!

Som ni kanske märkt är det lite klent åp uppdateringsfronten här. Dock är ni flitiga ändå och kommer in och kikar om jag plitat ner nåt nytt. Det är roligt att se.
Jag väntar på den riktiga våren nu. Sol, värme och lövsprickning. Rabarbern gör sitt bästa för att komma upp och tusenskönorna har redan börjat blomma i rabatten, så ja, visst börjar det komma igång. Kanske inte är det som gör att jag inte orkar blogga, utan snarare att det är så förbaskade svårt att lägga upp bilder. Så fort jag provar kopplar datorn ner och jag måste starta om. Skulle tro det är dags att göra något åt den här burken. Har ju varit knas med nätverkskortet länge nu...vet bara inte vad jag ska göra?!? Köpa ett externt nätverkskort har jag fått tips om, men vilket? Och hur ska jag vara säker på att det fungerar då?
Jaja, ska väl ta tag i det där nån dag också.
Idag har jag donat med ett par tårtor jag fått beställning på. Svärfar fyller år i morgon och jag fick äran att fixa både vanlig tårta och smörgåstårta. Dock bad svärmor om en gräddtårta så jag vet inte jag om hon hade hört det där med att jag aldrig mer skulle kavla marsipan igen.. Gräddtårta blir det i alla fall, med hemgjord jordgubbsmousse och vaniljkräm emellan. Grädde, färska jordgubbar och chokladspån ovanpå... Ska ta och vispa ihop vaniljkrämen och lägga ihop den nu innan jag traskar iväg på gympan så är det gjort sen. Kan jag bara duscha och slappa i soffan när jag kommer hem=)

Grejorna till taket börjar ramla in, har en hel trave med virke till råspånten här ute. Hoppas på bra väder till Kristiflygare så grabbarna kan sätta igång då. Ni hjälper mig väl att be till vädergudarna så att han däruppe väntar med att duscha ett par veckor?!?

Nähänä, tårta var det... (hm, har just för mig att jag skrev för ett tag sedan att det inte skulle bli mer smörgåstårta här förrän i mars nästa år...)

1 kommentar:

  1. Hejsvejs! Vilka tårtor Helena! Du är ju i klass med vilken konditor som helst på hög nivå! Wow!
    Lägg ut bilder så att alla kan få se vilka otroligt vackra bakverk du gjorde, synd att alla inte kan få smaka också ;) Nog bland det godaste jag ätit <3
    Du är ju superduktig!!! ( men det visste jag ju redan innan ;) )

    Kram// Carina

    SvaraRadera