2010-05-03

Nedräkning pågår

På fredag gäller det! 06.00 PIP går bussen från Centrum som ska ta mig och 35 andra söderut, mot Ullared och GeKå´s!! Haha, ska bli skoj! Fast jag har inte direkt något särskilt jag ska handla, utan åker mest som en kul grej. 36 kärringar på samma buss kan ju inte bli annat än galet skoj... Eller?!?
Bussa hela fredag, sova i en stuga med 3 andra vilka jag idag jag ännu inte vet vilka det blir. Upp i ottan på lördag, GeKå´s har öppet mellan 07.00 och 17.00. Shopping där och i omgivningen hela dagen. Packa in i bussen och åka natten hem. Hemma på söndagmorgon, pigg och utvilad. Man kan ju alltid hoppas.
Funderingar just nu är:
*Vad ska jag ha på mig? Måste vara mjukt och skönt eftersom jag sitter på en buss hela dagen.
*Vad ska jag ha på mig på lördagen? Samma gäller där. På em/kväälen sätter vi ju oss på bussen igen och det bör vara mjukt och bekvämt.
*Vilka skor ska jag ha? Vill ju ha så lite packning som möjligt, så endast de par jag åker i får följa. Sakvsår? Ja då får jag väl köpa mig ett par skor då!
*Frukost på lördag? Såg nu att det i alla fall finns kylskåp i stugan, men ska man dra med sig en kylbag hemifrån då? Nänä...får hoppas bussen stannar på nån mack lite närmare ändhållplatsen.
*Handväska eller inte? Mobil och visa kort får ju plats i BH:n om inte annat...

Kanske ska fila lite på inköpslistan. Inte för att där står många grejor, men herrn i huset behöver ju en helt ny garderob så det kan ju vara trevligt att komma billigt undan til delar av den i alla fall. Får nog ta fram måttbandet och skriva ner hur stor (liten) han är! Hm, måttband...undrar om det också får plats i BH:n eller om det får bli handväska ändå! Tål att tänkas på.

På återseende, nu ska jag hoppa in i duschen för nu har jag svalnat tillräckligt efter gympan. Varför säger man hoppa i duschen för? Skulle tro att andelen människor som faktiskt gör det är väldigt få...själv kliver jag In i duschen, sedan står jag stilla tills jag är klar!!

2 kommentarer:

  1. Inköpslista? Mor din sa också något om nån lista, jösses vad ni är på G. Jag måste nog börja planera jag också, vad jag nu ska planera.... Frukost? Ska det vara nödvändigt? Får väl bli som du sa, ett hårdbrödpaket och en tub Kalles. Spelar ingen roll, vi lär ha kanonkul oavsett!

    SvaraRadera
  2. Åååååhh Ullareeeed!
    Jag vill också!!
    Jag har varit där en gång och det var helt underbart :D
    Vad gäller din packning så tycker jag det låter som en handväska trots allt skulle vara lämplig... :)

    SvaraRadera