2010-05-29

Hmpfr!

Så var en hel dag åt helvete! Vädersajterna har allihopa visat ca 3 mm regn idag och vi tog då beslutet att vänta till i morgon med att bryta upp taket. Hur mycket regn har det hittills idag kommit? Just det, nada! Inte en droppe sedan sent igårkväll. Just nu skiner till och med solen.
Jaja, jag har ju fått ett till fönster installerat på altanen istället. Kanske hinns det med något fler innan kvällen.
Var och hämtade ett paket på Ica på fm innehållande hissgardiner och gardinstänger som kanske jag ska ge mig på att sätta upp sedan... Om denna lilla dam kan tänka sig att vara ute med oss en stund vill säga.Just nu släpper hon inte blicken från tv:n...

Längtar så in i norden tills altanen är klar. När alla fönster och dörrar är på plats och golvet färdigoljat så att jag kan möblera och piffa till. Placera ut urnor med blommor och kryddväxter, få hem Anjas gurkplanta från dungen och organisera för den. Kanske får hammocken flytta från balkongen till altanen också, vem vet?

Igår hade vi i alla fall möte och då bjöd jag på denna Citrontårta med björnbär och lättvispad grädde. Den gick hem vill jag lova!
Och till sist en bild på Anja förra lördagkvällen, full med "PrinsessanLeija-tofsar" så håret var riktigt krusigt i kyrkan i söndags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar