2010-05-30

Idag är det söndag

Dock inte vilken söndag som helst, utan söndagen den 30 maj.

Den 30 maj i fjol var på en lördag och dagen då vi gifte oss, jag och Stefan. Ja, med varandra... Det här första året har gått väldigt fort må jag säga. För ett tag sedan träffade jag en man på blomsteraffären som skulle köpa blommor till sin fru då de firade 51-årig börllopsdag. Vi småsurrade en stund, mannen och jag och det kom på tal att det snart var dags för min första bröllopsdag. Mannen, önskade mig lycka till och undrade om jag trodde vi skulle klara 50 år till? Ja, tro måste man ju, annars var det ju väldans dumt att ens ta det första steget på äktenskapets väg!
Vi fick ett äppelträd av mina syskon när vi gifte oss. Nu fick Stefan ett av mig på vår första bröllopsdag, men jag tror knappast vi kan forstääa med ett fruktträd varje år, för då måste vi nog arrendera grannens tomt om vi ska klara de där 50 åren=)

Den 30 maj 2010 var inte riktigt lika varm som den var 2009, men på god väg. För utom ett par kortare regnskurar har solen lyst mest hela dagen.

Den 30 maj 2010 var, och är fortfarande den sista söndagen i maj, vilket betyder att det är Morsdag. Tanken med morsdag är väl att uppskatta våra mödrar lite extra. Jag bjöd hem min mamma på middag idag. Pappa var tvungen att jobba idag, min bror på väg hem från Stockholm och systeryster kvar i stan så det var det minsta jag kunde göra tycker jag. Hon fick Röding på Jämtlandsvis, riktigt smarrigt!
Svärmor åkte jag och uppvaktade lite snabbt som ständin för hennes son. Hon fick en stor ampelväxt samt en burk med hembakta biscotti som jag "svänge ihop" igårkväll. Vi får åka dit hela familjen och fika en annan dag!

Den 30 maj 2010 var också den öndagen som takbytet på huset äntligen påbörjades. Detta har varit efterlängtat och därför gjorde det faktiskt inget alls att jag varken blev uppvaktad på Morsdag eller Bröllopsdag. Det finns fler dagar att fira på.. Just nu har gubben ganska nyss kommit in efter en 15-timmars arbetsdag med endast ett par tre kortare raster för att få sig nåt i magen. Duktiga han!
Ja, han har givietvis haft hjälp också, byta tak är inget man tar itu med på egen hand.
Nä nu är det godnatt här. Klockan 7 i morgon bitti börjar plåtskramlet igen så det är väl bäst att man lägger sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar