2010-06-05

Update

Historien om takbytet; Undertak och papp klart på framsidan, samt endel av läkten. Undertak klart på baksidan. I morogn blir det papp och mera läkt! Det tar sig sa mordbrännarn...

Annars då? Jo, man gick ju och blev dyngförkyld så här i slutet av veckan. Gårdagen var riktigt jobbig men jag kämpade mig genom den. Det var ju trots allt Alexanders student och den viill jag inte missa. Var till stan och tog emot honom efter avslutningen i kyrkan (där han även hade fått stipendium för gott kamratskap och gott studieresultat...Härligt!!) Kollade sedan in honom och resten av klaasen när de hoppade upp på lastbilsflaket och oj, vilka flash backs man fick! Studenten skulle jag lätt kunna göra om, bara jag slapp jobbsökande i dagens samhälle efteråt!
Var till Alex´s lägenhet och åt lite medhavd matsäck då det blåste alldeles för kallt för att sitta ute och ha picknick. Sedan bar det iväg hem till Hammarn igen och förberedelser för studentmiddagen. Jag lyckades sova en stund i bilen men var helt slut ändå. Tror blåsten gjorde sitt också... Middagen blev i alla fall bra, fick beröm för maten jag gjort och det är ju alltid kul. Men efter kaffet var det bara att åka hem och sova!

Anja sov hos mamma igår då vi förväntat oss bli sena hem från studentskivan, men även för att det skulle bli lugnare för henne. Dock blev hon också sämre under kvällen så mamma hade haft henne i famnen i sängen fram till tolv. Sedan var hon orolig fram till 4 då mamma kollade en temp. 39.7° ojojoj, inte undra på att hon var hängig. Fick alvedon och somnade sedan om och sov gott ända till fram emo halv tio och inte ens då ville hon vakna.
Piggade dock på sig på em sedan hon fått ur sig en massa slem och fått i sig en del vätskeersättning. Slumrade ett bra tag på eftermiddagen medan jag kollade på "It´s complicated" så ni kan ju gissa vem som är pigg som en lärka nu fast klockan är 22.30? Ska bli spännande at se hur morgondagen blir då, för nån sovmorgon blir det då inte eftersom snickaren kommer kl 7.00...

Själv känner jag mig ganska ok nu ikväll, har en förbannad rinnsnuva bara som ställer till med sår under näsan. Inte skönt! Åsså lite hemska hostattacker då, men dom är jag ju van. Börjar få tillbaka orken i alla fall och det tackar jag inte nej till!

Nä nu ska jag gå och krypa ner. Stefan och snickaren håller fortfarande på ute, men det verkar som om de håller på plocka ihop för ikväll (om det nu är nån idé för några timmar...)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar