2010-05-27

I bakartagen!

Lite smått stressad och med bara det allra növändigaste i kundvagnen svängde jag häromdagen in på upploppet till kassorna på affären. Kunde dock inte låta bli att snegla lite snabbt i tidningshyllan när jag svepte förbi och fick syn på denna tidning

Då det var ett tag sedan jag bakade något nu tvekade jag inte många sekunder innan även denna lite hafisgt landade på berget av mjölk, fil och grönsaker i kundvagnen.
Höll mig sedan ända till jag gick och lade mig på kvällen innan jag öppnade tidningen och herregud vad med recept där fanns. Allt från småkakor till kladdkakor, matbröd till långpannekakor, bärkakor och blomkakor! Ja man kan tydligen smaksätta bakverk med både pelargoner och rosor numera, men jag vet inte jag, tror inte jag kommer ge mig på det..

Just nu har jag degen till en citronpaj i kylen och på spisen står Jordnötskakan för avsvalning innan chokladglasyren ska på... och hackade salta jordnötter på toppen. Kommer att bli toppen tror jag.
Citronpajen som ska dekoreras med färska björnbär tänkte jag bjuda på i morgon då vi ska ha ett möte, men Jordnötskakan hoppas jag ni kommer och hjälper mig äta upp. Deal?!?

1 kommentar: