2010-06-13

Random pics

Jaha, så var det söndag igen då. Veckorna bara rusar fram tycker jag. Det har hunnit vara skolavslutning så nu har barnen äntligen fått sommarlov, om nu bara sommaren kunde infinna sig också så vore det ju ännu härligare.
Jag hade tänkt lägga in lite blandade bilder idag, men just som jag ska lägga över dem från kameran till datorn tar batteriet i kameran slut. Är det inte typiskt så säg? På våran rätta dator finns en minneskortsläsare, men inte på denna som vi fått låna av snälla Alexander. Det stör mig lite, men samtidigt är det ju trevligt med en dator som har ett fungerande nätverkskort också. Behöver inte hålla på starta om datorn etthundrafemtioelva gånger nu. Men vi lär väl troligtvis snart få tillbaka våran också, tömd och uppstartad igen.

Det har varit en effektiv söndag i detta hushåll idag. Igår blev det inte många knop gjorda då Stefan jobbade från 10.00 till närmare midnatt så jag och Anja var mest nere hos mamma. När han kom hem frågade han lite försiktigt om jag ville att han skulle vara med sin familj idag?! Efter att mest ha sett honom när han slängt i sig middagen de senaste veckorna kunde ju det vara trevligt.
Förmiddagen gick åt till att städa. Röja, plocka ur/i diskmaskin, starta tvättmaskin, torka lite damm, dammsuga och skura golven. Det var välbehövligt...jag hade nästan glömt vilken färg det var på golven här hemma.
Lite snabb lunch, sedan gick Stefan ut och poade på med skjutdörrarna till altanen så nu är dom också på plats! Härligt!
Jag och Anja stannade inne och hängde tvätt, vattnade blommor och bakade muffins äpple och kanel denna gång... Middagen började vi också förbereda och den bestod idag av helstekt fläskkarré med rostad potatis & morötter och en kryddig gräddsås. När jag skulle skära sallad insåg jag att vi hade väldigt mycket gurka så då tog jag och gjorde sån där smarrig sommargurka (inlagd gurka)Oj så god den blev!

Brodern ringe på em och frågade om jag ville ha fisk och det var klart jag ville. 2 regnbågar kom han med i en påse, den ena på närmare 1,5 kg och den andra 6-7 hg!! Tror aldrig jag har tagit ur en så stor fisk nån gång förut. Får en fisk rigor mortis när den legat en stund förresten? Har aldrig varit med om det förut, men den större av dem var stel som en pinne när jag skulle göra upp den! I alla full afall har jag en rejäl firre i en form i kylen, saltad och klar för ugnen i morgon. Broder kommer förstås och äter middag med oss. Det går bra att fiska och äta den, men ta ur och tillaga överlämnar han mer än gärna åt någon annan:-o
Tror det får bli nån god kall sås till den och kokt potatis i morgon.
Firre nr 2 åkte in i frysen för att tas fram en dag när fisksuget tränger sig på och då är det ju kul att hitta nåt annat än fiskpinnar i frysen!

Så ja, rensat fisk har jag också hunnit med idag. Och skruvat upp bänkbelysningen vid Anjas medicinbänk. Bättre sent än aldrig va? Hon fick den i julklapp...
Sist men inte minst har jag surfat runt på olika resesajter. Är såå sugen på att åka till solen. Helst i morgon, men det krävs ju lite mer planering än så för att allt ska klaffa.

Ja, det blev ett långt inlägg såhär på söndagkväll, så gott som utan bilder. Men en hann jag i alla fall ladda över i datorn och det var på gurkburken...

1 kommentar: