2010-07-31

Den andra sommarmånaden till ända

31 juli idag. Helena och Elin har namnsdag. Grattis till mig och er andra med något av de namnen.
I morgon är det redan augusti. Gubben har gjort 3 av sina 4 semesterveckor och, ja, de har till 93% spenderats på hemmaplan. Var till Östersund en dag för lite shopping och jag hoppas vi tar oss iväg på nåt skoj nu i veckan också. Hoppas på skapligt väder nån dag så vi kan åka till Jamtli.
Taket är på plats till slut även om det drog ut på tiden väldigt mycket. Fint blev det i alla fall, bara några plåtar runt skorstenen som fattas. Skönast är det dock att byggställningarna är borta!! Sen återstår ju en del plockande och röjande på altan, balkong och runt huset.

I onsdagskväll var jag och delar ur Cirkus Dernmar till Döda fallet och kikade på "En midsommarnattsdröm" Jag tyckte den var jättebra och säger till er alla som inte sett den; - Ni missade nåt!!
Vi hade tur med vädret, lagomt varmt och soligt för en utomhusföreställning sittandes i vridläktaren. Tack mamma för att jag fick följa!

För övrigt har dessa veckor bestått av ett antal grillmiddagar både här och där, några kvällar i stugan hos mamma och pappa njutandes av lugnet. Hade tänkt spendera denna helgen där själva, men så kom syrran hem och skulle bo där. Hoppas vi kommer iväg nån annan helg, fast det blir väl inte förrän i september kanske. Fullt upp nu på helgerna i augusti. Förutom Turikiet som upptar en helg är det Diggiloo, personalfest, kusingrillning och en lokal konsert som står på schemat!
Jaja, stugan finns ju kvar sedan med!

Diggiloo, ja, det är ju nästa helg och eftersom Anjas favorit Mojje spelar ska även hon få följa med i år. Barn under 14 år går ju ändå in för lite och ingenting så om hon inte orkar med hela kvällen får hon och ass åka hem. Men vi hoppas ju att hon fixar allt, hon gillar ju musik vår lilla tös!

Nä nu har jag inte tid att sitta här och svamla längre. Anja vill ha mat och sedan ska jag göra mig i ordning för vi åker till Bispan och käkar middag idag!

Ha en fortsatt trevlig sommar!

1 kommentar:

  1. Tack för senast! Det var jättetrevligt o jättegott! Kramar!

    SvaraRadera