2010-10-10

Tänk att det bär mig så emot att skriva

Så många gånger som jag tänkt sätta mig och uppdatera i bloggen, om inte för er läsares skull utan för min egen, men se det blir liksom inte av. De utlovade bilderna verkar dröja de med. Känns inte så aktuellt med semesterfoton längre..
Solen skiner i alla fall så man får vara glad för det. Sedan att det blåser mycket och kallt får man försöka bortse ifrån. Jag sitter i alla fall inne och stoppar i dotra lite lunch och här är det dragfritt. Värre är det nog på taket där gubben är just nu och sätter upp takstegen, det sista på taket innan det är riktigt klart. Det tog ju bara sisådär 5 månader. Nu är vi redo för vintern.
Ved har vi fulla boa med också så, ja, vi är redo för snö och kyla. Det säger dock inte att jag vill att vintern ska komma än. Nä inte riktigt ännu. I mitten av november är väl mera lagomt?

Annars då? Vi är friska och krya...en aning hösttrött kanske. Åsså en förbaskade högerfot som inte riktigt vill vara med. Någnting har hänt med den. Ont i främre "trampdynan" fast liksom inuti foten och det är ju inte så enkelt att låta den var ifred, ja det ska va med kryckor då. Troligtvis, eller förhoppningsvis kansk jag ska säga, är det bara en överansträngning som övergått i en inflammation. Gympan har ju börjat och mycket belastning på främre delen av höger fot (dansövningar...) i kombination med nya skor var nog inte så lyckat. Börjar väl med en iprenkur och hoppar över gympan tills det är bättre.

I tisdags började jag i kören Remix. Det var roligt men ganska svårt. Önskar vi fick alla låttexter på papper och med noter så kanske det blir enklare att hänga med. Får be mamma kopiera sin lunta om inte annat. Hur som helst längtar jag till nästa övning så man får väl säga att jag blev biten med en gång.

Igår var vi till stan och lämnade in datorn för reparation igen. Den nya datorn. Som varit på lagning en vända redan. Surt sa räven om rönnbären! Passade på att göra stan en snabbis, hälsa på vänner en ännu mera snabbis och sedan gick vi på bio och såg The ohter guys. Helt ok film, lite action, lite humor...

Nu ska vi ta och lite snabbt göra oss klara för att åka till Södra Halån på lite efterskotts-tonårs-firande.
Morsning!!

1 kommentar:

  1. Jag visste väl att kören skulle vara nåt för dig,för sjunga kan du.Det vet jag.

    SvaraRadera