2010-11-28

Som om det inte vore nog...

Som om det inte vore nog med 10 dagar på sjukhus med Anja, så blev jag förkyld så fort vi kom dit. Inte skoj att sitta på IVA och försöka kväva nysningar och snörvel och med den torra luften kom inte hostningarna med långa mellanrum.
Jaja, en förkylning klara man väl av, kan man tycka.
Kom hem i fredags och kände mig bra. Duschade och gjorde mig i ordning för kickoff med kören på Lotties. Det var verkligen jätteskoj, god mat och mycket sång. det senare var dock inte det bästa för min hals, hade jätteont när jag kom hem.
Lördagen kom och magsjukna med den. Först Anja, sedan jag och nu idag blev Stefan klen också.
Mest troligt är vi smittad av vattnet i Östersund (om det nu är orsaken till parasiten Cryptospiridium) Symptomen stämmer i alla fall; diarré, ont i magen, feber, illamående men inga kräkningar.
Tack och lov verkar det som Anja redan är bra. Nu är det "bara" sviterna efter operationen.
Själv har jag haft hög feber till och från sedan igår kväll. 38.7° med ipren i kroppen nu på em... Lägg då till att jag typ ALDRIG har feber annars. Däckad med andra ord!

Jämmer och elände! Hoppas det snart är över. Nu är det godnatt för andra, nej tredje gången idag. Trodde jag la mig för natten där vid 19-tiden, men med en ipren blev jag lite piggare efter en stund.

Godnatt!!

1 kommentar: