2010-12-06

Så var man två skarvkablar fattigare då

Har idag lyckats med det som jag i fredags så stort skröt med att jag aldrig gjort, nämligen att köra iväg med bilen med motorvärmarsladden i!! Anledningen till att jag aldrig tidigare gjort denna fadäs är att jag , skratta inte nu, en gång i tiden fått för mig att bilen kan sprängas i luften om man startar den med motorvärmarkabeln i. Detta gör ju iofs att jag alltid drar ur den innan jag startar och kör iväg, så helt off är det ju inte mitt påhitt. Fast jag vet ju idag att det är helt ofarligt om jag nån gång skulle glömma dra ur den. Ja, inte värre än att man tappar nån sladd eller sliter sönder uttaget.
Men. Idag skyller jag endel av händelsen på min käre man som igårkväll drog ur skarvsladden ur väggen, men inte motorvärmarkabeln ur bilen. Jag visste alltså inte att kabeln satt i och inte hörde jag nån kupévärmare när jag satte mig i bilen heller.
Han tycker dock att jag borde ha märkt att jag körde iväg med typ 30 meter röd skarvkabel hängandes under bilen... Jag vet inte jag. Borde jag det?
Själva motorvärmarkabeln finns kvar då den satt virad runt frontbågen, så ingen skada skedd där. Men vi är numera två långa skarvkablar fattigare och varken vi eller besökare har möjlighet att ha en varm bil förrän vi skaffat oss två nya.

5 kommentarer:

  1. Hahaha,hade gärna sett dig släpande sladd.

    SvaraRadera
  2. Ååhh, vad skönt att höra någon fler som har explosionsfobi.
    Men med åren lär man sig att bilen INTE kommer att brinna upp även fast det är varmt ute/man trycker gasen i botten/får slut på bensin. Inte nån av gångerna faktiskt. Bara för det lär väl bilen ha brunnit ner i morgon bitti.

    SvaraRadera
  3. Såg den där farbrorn "konstnären" i sin blå bil, han som täljer små laxar och kåsor m.m i trä och ben förra veckan stå utanför dagis himmlavalvet och rulla i hop två långa röda kablar som låg på vägen, kanske det var dina?

    SvaraRadera
  4. Åhhh, ja det var det!! Grr!!

    SvaraRadera
  5. Å nu har vi fått veta att konstnären lämnat in kablarna hos farbror polisen=) så jag kan fara och hämta dem i morgon!!

    SvaraRadera