2010-12-12

Tomtefunderingar

Ibland har hjärnan inte kontakt med munnen som en vän så fint brukar kalla det när man talar innan man tänker. Idag var en sån dag då vi hälsade på hemma hos vår 3 år gamla guddotter Michelle.
När vi ska till att fara frågar hon:
M: Vart ska du?
Jag: Vi ska ner på stan.
M: Göra vaddå?
Jag: Köpa julklappar.
Jag ser nu direkt hur tankarna börjar snurra samtidigt som frågan kommer:
M: Varför då? Raskt följt av:
M: Ska tomten komma?
innan jag ens hunnit svara på den första frågan...
Ja, vad säger man för att rädda situationen?
Jag: Jo, vi ska hjälpa tomten med julklapparna ifall han inte hinner!
M: Ja eller om det är för mycket snö!
Jag: Precis, om det är för mycket snö så han inte tar sig fram...

Phu, jag tror inte jag berövade barnet tron på tomten ändå!! Hoppas jag. I sådana fall måste jag vara en väldigt dålig gudmor.

2 kommentarer:

  1. Haha! Ja du måste tänka på vad du säger Helena. :D

    SvaraRadera
  2. Jaa helena, som jag ser det finns det bara ett sätt att rädda det här. Snarast möjligt får du helt enkelt dra på dig tomtemundering, smyga runt det stackars barnets hur och hoa lite. Titta in genom fönstret så att hon återfår tron. Huuu, jag skulle dö av rädsla om någon gjorde det hos mig. Men det måste göras.

    SvaraRadera