2011-01-14

Garderobsrensning

Är det säkert att man har för mycket kläder när man, efter att ha rensat ur en hel sopsäck full, fortfarande har en full garderob?

Rensade bort sådant som jag ledsnat på, gamla arbetskläder, sådant som jag köpt i tror att jag varit större än jag är och därmed för stort och sådant som jag egentligen aldrig trivts i. Nästan inget plagg var slitet. Ett par tröjor med fläckar på bara. Vad göra med allt detta nu då? Tradera? Ja, jo jag kan ju ge nån halva förtjänsten om dom vill sälja det åt mig. Själv orkar jag inte det. Då blir det hellre röda korset i stan eller så. Kanske ett paketpris på blocket... men sitta och ta kort på allt, plagg för plagg, nej bevare mig väl!
Om man ska ta och beställa sig nåt nytt snyggt istället kanske?!?
Bra sysselsättning på en fredagkväll....
Nä det blir nog en vända Monopol med gubben med Let´s dance i bakgrunden!

1 kommentar:

  1. Lämna in det till Frälsningsarmén här i stan, dom skänker till fattiga här i stan har jag hört! :) Kramkram

    SvaraRadera