2011-01-21

Nixon-shopping

Var tvungen att åka och köpa hundmat idag. På fm när jag var ute och rännde hade jag dock inte huvudet med mig och kom givetvis hem utan hundmat. Blev alltså att åka en tur till på em.
Hundrackarn drar nåt så ofantligt mycket när vi är ute och går. Jag kämpar och kämpar med att få ur honom det men det är inte så lätt. Alltid är det ju nåt spännande som har gått där innan oss. Och att nosa i ett spår går ju inte att göra i samma takt som matte inte... Ja ja, det kommer väl. Nu till saken. När vi skulle köpa det första kopplet till nixon blev vi avrådda från att köpa ett läderkoppel av kvinnan i butiken, för valpar gnager så gärna på dem, sa hon.
Sagt och gjort, vi köpte ett smalt brunt nylonkoppel istället. Vad händer med ett nylonkoppel när hunden drar? Jo, det ska jag tala om för er... Det glider i handen. Spelar ingen roll hur många varv man lindar det runt näven så glider det. Särklit när man har vantar på. Det har man när det är vinter. det gör ont när det dra åt. Man får inte heller så mycket blodcirkulation i fingrarna, vilket gör att det blir kallt, hur många vantar man än har på sig.
I alla fulla fall, så stod jag där i butiken och kollade på läderkoppel nu i em. Lite stort spänne tyckte jag det var på det, så jag frågade snällt om jag kunde prova det på honom hemma, om det blev för tungt på en liten taxvalps halsband. Jo, det skulle jag få. Men när jag skulle betala blev nog både jag och kassörskan lite förvånad när det bara kostade 50:- Nedsatt från 149:-
Ja, sa jag då, det lär nog passa honom, förr eller senare i alla fall!!
Så ett nytt koppel blev det, En påse hundmat också. Jag hade inte glömt vad det var jag hade åkt dit för. Klubbpris på utvalda leksaker var det också, så en sådan här fick också följa med hem, fast det var bara 1 boll på den. Endast 19:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar